četvrtak, 2. januar 2020.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić o protekloj godini i planovima za 2020.

Doček Nove godine u Beogradu, koji je tradicionalno organizovao Grad, bio je jedan od najmasovnijih u Evropi, protekao je bez ijednog incidenta, a u roku od sat-dva nakon dočeka radnici komunalnih službi pobrinuli su da se centralno-gradski deo očisti, rekao je danas zamenik gradonačelnika Goran Vesić. Bezbednost je bila na visokom nivou, dodao je Vesić, što je jedan od uslova koji traže turisti kada se odlučuju gde će dočekati Novu godinu. Još u decembru, precizirao je zamenik gradonačelnika, Beograd je prešao brojku od milion turista i neće proći mnogo vremena a prihod od turizma biće milijardu evra. 

– Grad će nastaviti da ulaže u turizam jer je on važna privredna grana za Beograd. Naš sledeći cilj je kongresni turizam, u kojem imamo veliki potencijal. Očekuje nas rekonstrukcija „Sava centra”, čime bi se otvorila mogućnost da se otvore još dva-tri elitna hotela, kojih sada ima više od 120. Nastavljamo sa stvaranjem uslova za dolazak sve većeg broja turista u glavni grad – rekao je Vesić.

Vesić se u gostovanju na TV „Pink” osvrnuo na najvažnije projekte završene u protekloj i one koji se nastavljaju ili su planirani za ovu godinu. 

Kraj 2019. obeležilo je otvaranje rekonstruisane Palilulske pijace koja će, kako je naveo Vesić, biti primer za to kakav je plan za budući izgled još nekih pijaca u gradu. 

– Pijace više nisu mesta gde se prodaje samo voće i povrće već one moraju da izdrže konkurenciju supermarketa. Tu građani moraju da dobiju kompletnu uslugu, to jest da mogu da kupe voće, povrće, meso, ribu, mlečne proizvode, ali i da popiju kafu i nabave sve ostalo što im zatreba, dakle, da budu kao mali tržni centri sa sopstvenim parking prostorom. Sledeći korak je Kalenić pijaca, zatim Senjačka, Bajlonijeva, Vidikovačka, Đeram i Cvetkova pijaca – naveo je Vesić, dodajući da se posebno vodi računa o zakupcima tezgi, to jest da to budu oni koji i proizvode, a plan je i da se tezge „brendiraju”. 

Nelegalna gradnja u Beogradu je zaustavljena, a veliki uspeh je što je prošle godine izdato građevinskih dozvola za 1.000.29.000 kvadrata i to je već treća godina kako se premašuje milionska brojka. 

– Kada se saberu sve dozvole od 2013. godine, dozvoljena je gradnja za skoro pet i po miliona kvadrata. Vrednost te investicije je više od tri i po milijardi evra. Za mene je najvažniji utisak prethodne godine što smo ponovo izdali građevinskih dozvola za milion kvadrata jer to znači da je obezbeđena budućnost Beograda. Investitori kada grade plaćaju doprinose za građevinsko zemljište i zapošljavaju nove ljude, a to nadalje znači i da će biti novca za važne infrastrukturne projekte – rekao je Vesić, podsećajući na još neke od najvažnijih stvari urađenih u 2019., kao što su povezivanje prigradskih opština BG vozom, rekonstrukcija Trga republike i centralno-gradskih ulica, gradnja Kliničkog centra, napredak izgradnje Beograda na vodi, obnavljanje fasada, nabavka novih autobusa i drugo. 

Važno je što se završava obilaznica oko Beograda, za šta smo zahvalni predsedniku Vučiću i Vladi Srbije, a kada bude sve okončano, trenutni auto-put postaće „unutrašnji bulevar kroz grad” jer neće biti tranzitnog saobraćaja, istakao je Vesić. Očekuje nas početak izgradnje dela puta Surčin – Novi Beograd, dužine oko 7,9 kilometara, a najvažniji plan za rasterećenje saobraćajne gužve jeste dalji razvoj BG voza i metro. 

– Trenutno imamo 172 kilometara koji su pokriveni BG vozom. Nastavićemo da ga razvijamo, za šta nam je potrebno oko petsto miliona evra, kako bi se produžio prema Makišu, čime će se povezati Karaburma i ovaj deo grada, a osim toga u planu je produženje od Zemuna prema Surčinu i kasnije do Obrenovca. Metro je ušao u Nacionalni investicion plan, krenuće se sa tenderima, imamo zainteresovane investitore, usvojen je PDR za Makiško polje, gde je planiran depo. Predstoji nam i donošenje Plana generalne regulacije šinskih sistema koji obuhvata BG voz, metro i tramvaj. Takođe, planirano je širenje tramvajske mreže ka levoj obali Dunava preko novog mosta čija gradnja počinje 2021, zatim ka Čukarici, kao i prema Višnjičkom polju. Sve su to dugoročni projekti, koji će umnogome rešiti problem saobraćajnih gužvi u gradu – istakao je Vesić.

On je nabrojao još neke od važnih investicija, poput gradnje nova četiri vrtića, novi Savski trg sa monumentalnim spomenikom Stefanu Nemanji, nova autobuska stanica, završetak radova u Patrijarha Pavla i delu unutrašnje obilaznice, kao i povezivanje Sajma sa Vudru Vilsona, te ulaganja u kanalizacioni sistem, nove zdravstvene stanice i domove zdravlja. 

Plan je da svaki deo Beograda ima konačno rešen bar jedan problem, a najvažnije je da svaka prigradska opština dobije po jednu veliku investiciju, po uzoru na Meitu u Obrenovcu, zaključio je Vesić.