petak, 26. jun 2020.

Vesić: Mnogo urađeno za dve godine, Beograd postao najveće gradilište u Evropi

Danas je dve godine mandata vlasti koja je na izborima 2018. godine dobila podršku 45 odsto građana Beograda, a urađeno je mnogo, što je i razlika između ove i prethodne vlasti, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić gostujući na TV Studio B.

– Danas je prosečna plata u Beogradu 634 evra, a bila je 473 evra, sada je u Beogradu nezaposlenost 8,1 odsto, a bila je 16,2 odsto, u Beogradu danas imamo skoro 170.000 novih radnih mesta, kao i 40 hotela više. Obrenovac i Beograd dobili su Auto-put „Miloš Veliki” preko kojeg su povezani sa zapadnom Srbijom a sada se, u dužini od 17 kilometara, radi brza saobraćajnica sa četiri trake, koja povezuje Novi Beograd sa ovim auto-putem. Iz Obrenovca do Beograda sada se dolazi za 25 minuta umesto 45, koliko se ranije putovalo. Lazarevac, Mladenovac, Sopot i Barajevo povezani su sa centrom Beograda BG vozom. Danas se od stanice „Vukov spomenik” u centru Beograda do železničke stanice Lazarevac putuje tačno 63 minuta. Završava se obilaznica oko Beograda, decenijski san Beograđana, a nedavno je probijen tunel Straževica. Za manje od dve godine imaćemo čitavu obilaznicu auto-putem oko našeg grada – istakao je Vesić.

Prema njegovim rečima, Kula Beograd u okviru Beograda na vodi, najveća je zgrada na Balkanu, a imaće 41 sprat. Uspešno se gradi i trenutno se stiglo do desetog sprata.

– Od 1,8 miliona kvadrata, koliko će se izgraditi u okviru projekta „Beograd na vodi”, već je izgrađeno 150 hiljada kvadrata, a sada se gradi 750 hiljada kvadrata. Već tri godine izdajemo građevinske dozvole i lokacijske uslove za milion kvadrata, a ove godine će ih biti još više. Zato je Beograd najveće gradilište u Evropi – istakao je Vesić.

Podsetio je da je uklonjena pruga iz centra Beograda i da se projektuje linijski park po ugledu na sličan park u Njujorku. Uspešno se gradi nova autobuska stanica u Bloku 42, koja će biti završena do kraja godine, a na taj način će stara autobuska stanica biti izmeštena iz starog dela grada. Izmeštena je Železnička stanica iz centra grada i premeštena na Prokop, a stara zgrada se obnavlja i biće namenjena kulturi.

– Obnovljeno je 187 fasada, od čega 70 fasada u centru Zemuna. Izmenama Zakona o glavnom gradu omogućili smo da lokalna samouprava, zajedno sa stanarima može da ulaže budžetska sredstva u fasade koje nisu pod zaštitom države. Potpuno su rekonstruisane ulice Karađorđeva, 27. marta, DŽordža Vašingtona, Ruzveltova, Trg Slavija i Trg republike. Završena je rekonstrukcija Brankovog mosta. Rekonstruišemo Bulevar patrijarha Pavla, ulice Save Markovića i Crnotravsku, te smo na taj način počeli da gradimo unutrašnju obilaznicu Beograda – naveo je Vesić.

On je rekao i da je urađeno 19 kilometara biciklističkih staza, pokrenuti su predlozi izmena zakona kako bi se uvela subvencija za kupovinu bicikala, otvoren je međunarodni pristan u Zemunu, a započelo je i uređenje Resničkog jezera.

– U pešačku zonu pretvorena je Ulica Strahinjića bana, od Francuske do Skadarske ulice, Savski trg, Topličin venac, u okviru kojeg je rekonstruisan Park vojvode Vuka, a urađena je i pasarela koja spaja Kalemegdan i Savski kej. Restauriran je „Pobednik” na Kalemegdanu, Spomenik knezu Mihailu, Spomenik zahvalnosti Francuskoj, Zindan kapija i kapija Karla Šestog. Rekonstruiše se Zavičajni muzej Zemuna u Spirtinoj kući, kao i Zavičajni muzej Žarkova. Završeno je projektovanje zgrade Muzeja grada Beograda u Resavskoj ulici. Savski trg se pretvara u najveću beogradsku pešačku zonu površine 12.000 metara kvadratnih, na kojoj će se nalaziti spomenik Stefanu Nemanji, osnivaču srpske srednjovekovne države – podsetio je Vesić.

Prema njegovim rečima, počela je izgradnja fabrike za preradu otpadnih voda u Velikom selu koja će obezbediti vodu za 1,5 miliona ljudi, a završeno je i projektovanje fabrike za preradu otpadnih voda u Batajnici.

– Počela je izgradnja kanalizacije na levoj obali Dunava, gde je očišćeno više od 100 kilometara kanala. Izgradnja regionalnog vodovoda Makiš – Mladenovac stigla je do Grocke, sada projektujemo odvojke za Grocku i Vrčin, čija izgradnja počinje sledeće godine, za Umčare i Pudarce, kao i vodovoda do jezera Rajkovac u Mladnovcu. Gradimo Jelezovački kolektor, što nam omogućava da više od 10.000 domaćinstava iz Jajinaca i Kumodraža priključimo na kanalizaciju. Počeli smo izgradnju postrojenja za preradu otpadnih voda u Belom potoku, Pinosavi i Međulužju, gradimo preko 145 kilometara vodovoda u Barajevu, Lazarevcu i Obrenovcu – naveo je zamenik gradonačelnika.

Dodao je da je u toku rekonstrukcija Savskog keja, od tvrđave do Brankovog mosta, završena je prva faza šetališta „Lazaro Kardenas”, najvećeg na Novom Beogradu, čija je dužina skoro tri kilometra a vrednost radova preko tri miliona evra.

– Završena je rekonstrukcija parka Ušće, čija je vrednost više od šest miliona evra. Uredili smo 47 dečjih igrališta i tri igrališta za kućne ljubimce. Raspisn je tender za izgradnju groblja za kućne ljubimce. Kupili smo 244 nova autobusa, čime je prosečna starost voznog parka GSP-a smanjena sa 11 na oko 3,5 godine, a ove godine se kupuje još 100 novih autobusa. Prosečna plata vozača GSP-a je 74.000 dinara, te je na taj način zaustavljen odlazak vozača u inostranstvo. Završena je nova zgrada Prihvatilišta za decu u Ulici Živka Davidovića, Dnevni boravak za decu ometenu u razvoju u Lazarevcu i tri kluba za seniore. Od deset vrtića, počeli smo da gradimo četiri nova vrtića (Filmski grad, Obrenovac, Bežanijska kosa i Zemun), dok će izgradnja preostalih početi ove godine. Rekonstruisan je vrtić „Zeka” na Zvezdari, a završava se kompletna rekonstrukcija Pete gimnazije i Zemunske gimnazije. Završava se izgradnja nove škole u Leštanima, najmodernije u Beogradu. Rekonstruisane su osnovne škole „Vladimir Rolović”, „1300 kaplara” „Kralj Petar Drugi”, a uređeno je i pet fasada na osnovnim školama. Smanjena je lista čekanja dece u vrtićima sa oko 10.000 na dve hiljade. Svakog meseca i dalje plaćamo roditeljima oko 100 miliona duga koji je napravio bivši gradonačelnik Đilas, s obzirom na to da im je vrtiće naplaćivao duplo skuplje. Do sada je sa računa Grada skinuto oko tri milijarde dinara na ime duga, a za te pare smo mogli da izgradimo 15 vrtića – istakao je Vesić.

Kako je naglasio, posle više decenija grade se dva toplovoda, Konjarnik – Vinča i Obrenovac – Beograd, čime će kupovina gasa biti smanjena za trećinu, a deo Beograda grejaće se toplom vodom iz TENT-a i metan gasom sa deponije.

– Uradili smo toplovode za gašenje kotlarnica na Karaburmi, Senjaku, Gazeli i u Zemunu. Ugasili smo 23 individualne kotlarnice, a 83 odsto grada pokrili gasnom mrežom. Kupljeno je 65 novih kamiona za čišćenje snega, „Beograd-put” danas krpi oko 200 rupa dnevno, naspram 30 koliko je radio ranije, i rekonstruisano je oko 320 kilometara ulica. Uveli smo skoro 2.500 novih zoniranih parking mesta, postavili oko hiljadu senzora za parking i uradili međunarodni terminal na Kvantašu. Počela je sanacija i zatvaranje deponije Vinča, najveće komunalne deponije u ovom delu Evrope. „Gradska čistoća” je dobila 100 novih vozila, te sada imamo 50 cisterni umesto 25. Postavljeno je oko sedam hiljada novih kontejnera i zamenjeno oko 500 propalih kontejnera – zakljičio je Vesić.