sreda, 17. mart 2021.

Do leta sporazum sa Rusijom o razvoju BG voza

Do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije BG voza.

To je rečeno danas u Moskvi na sastanku delegacije Beograda i ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj Nenada Popovića sa kompanijom „Sinara – Transportne mašine” koja je zainteresovana da učestvuje u tom projektu.

– Razgovarali smo o konkretnoj realizaciji ovog projekta. Prema planu koji je napravila ruska vlada, u roku od dve do tri nedelje oni će našoj vladi predložiti međudržavni sporazum. Kada sporazum prođe proceduru u Srbiji, već u maju ili junu mogli bismo i da ga potpišemo – preneo je novinarima nakon sastanka zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

On je naveo da u Beogradu već sada, bez metroa i razvoja prigradske železnice, u javnom prevozu dnevno imamo oko 2,5 miliona putnika, da sva vozila u javnom prevozu pređu dnevno više od 460.000 kilometara, te da je neophodno da se prevoz dalje razvija.

– Plan je da u martu 2023. godine u tri faze počnemo saradnju na izgradnji BG voza. Ukupno će biti 39 novih kompozicija, biće rekonstruisano više od 230 kilometara šina i izgrađeno skoro 80 kilometara novih koloseka. Kada sve to budemo završili, do 2030. godine ćemo imati dve nove linije metroa i potpuno urađen BG voz, koji neće pokrivati samo Batajnicu do Ovče već i potez do Pančeva. Biće mnogo više kompozicija na potezima prema Lazarevcu i Barajevu, odnosno Mladenovcu i Sopotu, a sa centrom grada biće spojen centar Surčina i aerodrom, kao i Obrenovac – rekao je Vesić.

Tada ćemo, istakao je, imati sjajan sistem i dodao da će u narednih devet godina dominantni sistem prevoza u Beogradu postati šinski sistem.

Prema njegovim rečima, to će omogućiti da se ljudi brže prevoze i da mogu da planiraju svoj život, kao i razvoj Beograda u delovima grada koji sada nisu zanimljivi investitorima.

– Grad će se razvijati na onim mestima gde budemo imali stanice BG voza i metroa, što se pokazalo i na primeru Moskve, kao i svih drugih gradova koji imaju ovakav sistem. Konačno ćemo imati mogućnost da svi delovi Beograda budu povezani sa centrom grada i da ljudi zaista mogu da žive udaljeni 30, 40 ili 50 kilometara od centra grada, a da mogu da planiraju svoj život i da ne izgleda kao da žive van Beograda – rekao je Vesić i dodao da je to velika i istorijska promena, jer se to planira decenijama.

Vlasnik kompanije „Sinara – Transportne mašine” Dmitrij Pumpjanski rekao je da su na sastanku razmatrali perspektive razvoja veoma ozbiljnog projekta za Beograd i Srbiju koji se zove „Beogradski dijametar” i trenutno je u fazi razmatranja.

– Razmatra se da u tom projektu učestvuju različite kompanije iz raznih zemalja, uključujući ruske kompanije. Srpskom rukovodstvu preneli smo informaciju da kompanija „Sinara” ima sve kompetencije da učestvuje u tom projektu, i u delu koji se tiče gradnje i u delu koji se tiče dopremanja kompozicija, njihovog servisiranja i održavanja – rekao je Pumpjanski.