petak, 19. mart 2021.

Vesić: Istovremeno sa izgradnjom metroa radi se modernizacija mreže BG voza

Istovremeno sa izgradnjom dve linije metroa započinjemo proširenje i modernizaciju BG voza, a kada sve bude završeno, Beograd neće imati nijedno vozilo u javnom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Gostujući na TV Pink rekao je da je delegacija Beograda razgovarala o tome u Moskvi sa predstavnicima kompanije „Sinara” i Ruske državne železnice. Podsetio je da, kada je tokom februara potpredsednik Vlade Ruske Federacije Jurij Borisov bio u Beogradu, u razgovoru sa predsednikom Vučićem ruska strana je iznela predlog da učestvuje u modernizaciji BG voza.

– Na osnovu toga smo sa ruskom stranom sastavili zajednički tim i za manje od mesec dana došli u situaciju da možemo da razgovaramo o tome. Istovremeno, uz izgradnju dve linije metroa započinjemo i proširenje BG voza. U ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče na deonici u dužini od 31 kilometar, a između Resnika i Ovče na deonici u dužini od 23 kilometra. Pre dve godine otvorili smo dve nove linije BG voza, Mladenovac – Beograd centar – Ovča u dužini od 62 kilometra, kao i liniju Ovča–Lazarevac u dužini od 68 kilometara. Kada budemo završili rekonstrukciju BG voza, građani koji žive u Mladenovcu i Lazarevcu imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu i na svakih 30 minuta van špica – najavio je Vesić.

Precizirao je da će se u prvoj fazi razvoja BG voza graditi tunel i dva nova koloseka između Novog Beograda i Batajnice, jer će između Batajnice i Ovče frekvencija biti na 10 minuta u špicu i na 20 minuta van špica.

– Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu kojom ćemo povezati Zemun sa Aerodromom „Nikola Tesla” i nacionalnim stadionom, odnosno sa centrom Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura – istakao je Vesić.

On je dodao da će se u drugoj fazi povezati Surčin i Obrenovac i da će biti urađena nedostajuća infrastruktura između Makiša i Karaburme, kao i deo od centra Beograda do Novog Beograda sa Mostom preko Save, odnosno dva nova koloseka. U trećoj fazi radiće se uglavnom dupli koloseci prema Lazarevcu i Mladenovcu.

– Kada sve bude završeno, prvi put ćemo povezati sve delove Beograda, odnosno prigradske opštine sa Beogradom, te će građani moći da žive u Lazarevcu a da rade u Beogradu, i obratno. Tada će to biti jedinstveni sistem sa dve linije metroa i proširenom linijom BG voza. Zahvaljujući tome ćemo 2030. godine moći da kažemo da će osnovni podsistem prevoza u Beogradu biti šinski prevoz. On ne zavisi od gužvi, potpuno je autonoman i ekološki prihvatljiv – rekao je Vesić.

On je dodao da je već raspisan tender za kupovinu sto novih autobusa na gas, te da će Grad u narednih šest godina svake godine kupovati po sto autobusa, a do 2028. godine grad će imati na raspolaganju 600 novih autobusa.

– Kada sve to bude završeno, 2030. godine Beograd neće imati nijedno vozilo u gradskom prevozu koje će biti ekološki neprihvatljivo. Koliko je to veliki uspeh govori podatak da je Pariz za ostvarenje istog zadataka sebi zadao rok do 2025. godine, a Pariz je neuporedivo bogatiji od Beograda – istakao je Vesić.