utorak, 12. oktobar 2021.

Vesić: Metro počinje da se gradi u novembru

Najbolja vest sa današnje sednice jeste da su i opozicione stranke, koje su inače negirale da će se metro ikada graditi u Beogradu, shvatile da će se on graditi već u novembru i zato je današnja rasprava trajala toliko dugo, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić nakon održane javne sednice o Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji grada Beograda.

– Očigledno je da je to za mnoge bilo suočavanje sa istinom, a to je da ćemo mi prvi, posle 51 godine, početi da gradimo metro. Ovakve rasprave i služe zato da se čuju različita mišljenja, pa su tako i komisija i Urbanistički zavod prihvatili neke predloge i zato ovaj proces i postoji, odnosno da se proveri još jednom da li postoje još neka nova rešenja koja mogu da unaprede bilo koji urbanistički plan – kazao je Vesić.

On je istakao da su se danas čule različite stvari, pa tako i da neke institucije predlažu trase metroa na osnovu podataka iz 1981. godine.

– Najvažnije od svega jeste da će metro početi da se gradi za manje od mesec dana. Žao mi je što se većina onih koji su davali svoje primedbe nisu bavili Planom generalne regulacije šinskih sistema niti time da treba da produžimo tramvajske linije za više od 42 kilometra, da treba da tramvajem spojimo Bežaniju, te da naselje Cerak vinogradi dobije tramvaj baš kao i leva obala Dunava, a da BG voz dobiju Lazarevac, Surčin, Obrenovac, Sopot, Barajevo, Mladenovac. Čuli smo i pokušaje da se ukine BG voz, tramvaj u Bulevaru kralja Aleksandra, ali smatram da je za Beograđane važno da smo konačno završili poslednji korak pred sednicu skupštine koja treba da usvoji ovaj plan i da ćemo moći da krenemo sa izgradnjom metroa. To znači da ćemo 2030. godine imati dominantni šinski sistem koji će činiti metro, tramvaj i BG voz. Sva tri su za nas podjednako značajna jer će Beograđani imati moderan sistem, a metro će odrediti pravce razvoja grada. Beograd prvi put u istoriji dobija ovakav dokument i ulazimo u Skupštinu grada sa sjajnim rešenjem koji će omogućiti da Beograd konačno dobije metro, potpunu gradsku železnicu i proširenje tramvajske mreže – rekao je Goran Vesić.