četvrtak, 4. jun 2020.

Sekretarijat za socijalnu zaštitu

Javni poziv za podnošenje prijava interno raseljenih lica kojima je neophodna pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom i dodatna pomoć namenjena za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom

Na osnovu člana 9. i člana 10. stav 5. Odluke Skupštine grada Beograda broj: 5-80/16-S  od 8. februara 2016. godine, o  načinu realizacije pomoći za poboljšanje uslova stanovanja interno raseljenih lica na teritoriji grada Beograda („Službeni list grada Beograda“ broj 4/16 i 126/16), člana 5. i člana 6. Ugovora o za dodelu sredstava namenjenih stvaranju i/ili poboljšanju uslova stanovanja interno raseljenih lica koja borave u neformalnim kolektivnim centrima, kroz pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i dodatnu pomoć namenjenu za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne kuće odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje, br. XIX-07-401.1-119/20 od 26. maja 2020. godine, zaključenim između Grada Beograda, Sekretarijata za socijalnu zaštitu i  Komesarijata za izbeglice i migracije Republike Srbije i Rešenja Gradonačelnika grada Beograda  broj  020-3300/20-G-1 od 1. juna 2020. godine, o obrazovanju Komisije za izbor korisnika pomoći za dodelu sredstava namenjenih stvaranju i/ili poboljšanju uslova stanovanja interno raseljenih lica koja borave u neformalnim kolektivnim centrima, kroz pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i dodatne pomoći namenjene za  građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje ( u daljem tekstu: Komisija), dana 4. juna 2020. godine, Komisija

objavljuje

JAVNI POZIV
Za podnošenje prijava interno raseljenih lica kojima je neophodna pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i dodatna pomoć namenjena za  građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje, u cilju stvaranja i/ili poboljšanja njihovih uslova stanovanja, a koja borave u neformalnim kolektivnim centrima na teritoriji grada Beograda

I Predmet Javnog poziva
Predmet Javnog poziva je pomoć interno raseljenim licima dok su u raseljeništvu, koja borave u neformalnim kolektivnim centrima na teritoriji grada Beograda, uključujući članove njihovog porodičnog domaćinstva, pri kupovini najmanje 11 seoskih kuća sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i dodatne pomoći namenjenoj za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje, u cilju stvaranja i/ili poboljšanja uslova stanovanja.
Pomoć se odobrava za kupovinu seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje u iznosu koji ne može biti veći od RSD 1.500.000,00 (jedanmilionpetstotinahiljadadinara) po porodičnom domaćinstvu korisnika, i to: RSD 1.300.000,00 (jedanmiliontristotinehiljadadinara) za pomoć pri kupovini seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i RSD 200.000,00 (dvestahiljadadinara) sa obračunatim PDV-om za dodatnu pomoć namenjenu za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje.
Korisnik za kupovinu može predložiti seosku kuću sa okućnicom, odnosno odgovarajuću nepokretnost za stanovanje koja se nalazi na teritoriji Republike Srbije, van teritorije AP Kosova i Metohije.
Izabrani korisnik može dodatno da učestvuje sopstvenim sredstvima u realizaciji pomoći pri kupovini seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje za rešavanje stambenih potreba u iznosu do 50% od iznosa koji se dodeljuje pri kupovini seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje (u iznosu do 650.000,00 dinara).
II Korisnici
Korisnici pomoći su porodična domaćinstva interno raseljenih lica dok su u raseljeništvu, koja borave u neformalnim kolektivnim centrima na teritoriji grada Beograda, uključujući i članove njihovog porodičnog domaćinstva,  a neophodna im je pomoć pri kupovini seoskih kuća sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i dodatna pomoć namenjena za građevinski materijal za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje za stvaranje i/ili poboljšanje uslova stanovanja, i koja ispunjavaju propisane uslove i merila za izbor korisnika (U daljem tekstu: Podnosilac prijave).
 Članom porodičnog domaćinstva, smatraju se: bračni i vanbračni drug, dete rođeno u braku, van braka, usvojeno ili pastorak, roditelji bračnih drugova i lica koja su bračni drugovi po zakonu dužni da izdržavaju.
III Uslovi za izbor korisnika
Pomoć može biti dodeljena pod sledećim uslovima: 
1) da je Podnosilac prijave evidentiran kao interno raseljeno lice ili poseduje legitimaciju interno raseljenog lica; 
2) da Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva navedeni u prijavi imaju prijavljeno boravište/prebivalište na teritoriji grada Beograda na dan objave ovog Javnog poziva;
3) da su Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva smešteni u neformalnom kolektivnom centru na teritoriji grada Beograda;
4) da Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva nemaju prihode kojima bi mogli da poboljšaju uslove stanovanja; 
5) da Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnost u Republici Srbiji van teritorije AP Kosova i Metohije ili u drugoj  državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje; 
6) da Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva ne mogu da koriste nepokretnost koju poseduju na teritoriji AP Kosova i Metohije; 
7) da Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva nisu zamenili, obnovili ili otuđili nepokretnost na teritoriji AP Kosova i Metohije, a kojom bi mogli da bezbedno reše svoje stambeno pitanje; 
8) da Podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva nisu korisnici drugog programa za poboljšanje uslova stanovanja ili povratka, kojim bi mogli da reše ili su rešili svoje stambeno pitanje; 
9) da seoska kuća sa okućnicom, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje kojom Podnosilac prijave podnosi Prijavu na Javni poziv ispunjava osnovne uslove za život i stanovanje i da su predmetna seoska kuća, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje i zemljište na kojoj se ista nalazi upisani u katastru nepokretnosti na ime prodavca i bez tereta (hipoteka ili neka druga vrsta opterećenja);
10) da je seoska kuća, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje za koju Podnosilac prijave podnosi Prijavu na Javni poziv upisana u katastru nepokretnosti kao:
- nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga ili
- nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji ili
- nepokretnost izgrađena sa građevinskom dozvolom ili
- nepokretnost upisana po Zakonu o ozakonjenju objekata.
11) da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva navedeni u    Prijavi nisu u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa prodavcem predmetne  nepokretnosti.
IV Merila za izbor korisnika
Red prvenstva za izbor Korisnika utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Korisnik kao Podnosilac prijave i članovi njegovog domaćinstva ostvare, a prema sledećim merilima:
1) broj članova porodičnog domaćinstva: po članu porodičnog domaćinstva - 10 bodova; 
    maksimalan broj bodova koji se može dobiti na osnovu ovog merila iznosi - 50     bodova.
2) broj maloletne dece u porodičnom domaćinstvu: 
(1) porodično domaćinstvo do dvoje maloletne dece - 10 bodova; 
(2) porodično domaćinstvo sa troje ili više maloletne dece - 20 bodova;
3) broj maloletne dece ili dece na redovnom školovanju u jednoroditeljskom porodičnom domaćinstvu: 
(1) domaćinstvo sa jednim detetom - 10 bodova; 
(2) domaćinstvo sa dvoje dece - 20 bodova; 
(3) domaćinstvo sa troje ili više dece - 30 bodova;
4) stambena situacija Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva:
4.1) porodično domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru – 10 bodova;
4.2) porodično domaćinstvo koje stanuje u iznajmljenom prostoru bez osnovnih        
       higijensko-sanitarnih uslova – 20 bodova;
5) domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju: po porodičnom domaćinstvu - 20 bodova;
6) materijalni položaj porodičnog domaćinstva: 
(1)porodično domaćinstvo sa prihodima većim ili u visini od 50% poslednje prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije, po članu - 10 bodova; 
(2)porodično domaćinstvo sa prihodima ispod 50% poslednje prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije, po članu - 20 bodova.
Prilikom bodovanja prijava po tački 6) ovog člana prihodi se obračunavaju po članu porodičnog domaćinstva, a bodovi se dodeljuju porodičnom domaćinstvu. Maksimalni broj bodova koji može biti dodeljen porodičnom domaćinstvu po ovom osnovu je 20.  
7) smanjenje ili gubitak radne sposobnosti ili telesno oštećenje:
(1)po osnovu smanjenja ili  gubitka  radne  sposobnosti  podnosioca  prijave  ili člana porodičnog domaćinstva:
-ako postoji delimična radna sposobnost - 10 bodova;
-ako postoji potpuni gubitak radne sposobnosti - 20 bodova.
(2)po osnovu telesnog oštećenja podnosioca prijave ili člana porodičnog domaćinstva:
-za  telesno  oštećenje  100%  -  20  bodova;    
 -za  telesno  oštećenje  90%  -  15 bodova;
-za telesno oštećenje 80% - 10 bodova;
ako kod istog lica postoji smanjenje ili gubitak radne sposobnosti i telesno oštećenje, Komisija prilikom bodovanja uzima u obzir ono merilo na osnovu koga to lice dobija više bodova;
8) bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja, (maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl)  u skladu sa propisima o zdravstvenoj zaštiti: Podnosilac prijave ili član njegovog porodičnog domaćinstva - 20 bodova. Shodno navedenom, potrebno je priložiti lekarsku dokumentaciju ne stariju od godinu dana.
Ovo merilo se primenjuje ako Podnosilac prijave ili član njegovog porodičnog domaćinstva nisu bodovani po osnovu tačke 6) podtač. (1) i (2) ovog člana; 
9) registrovano seosko gazdinstvo – 20 bodova; 
Bodovi po osnovu ovog merila dodeljuju se ukoliko je predložena seoska kuća sa okućnicom, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje registrovana kao seosko gazdinstvo. 
10) porodično domaćinstvo čiji je član nastradao ili nestao u sukobima na prostorima AP Kosovo i Metohija: po nastradalom/nestalom članu – 20 bodova. 
V
 Ako dva ili više Podnosilaca prijave imaju isti broj bodova, prednost će imati Podnosilac prijave koji:
1) ima veći broj maloletne dece;
2) ima veći broj članova porodičnog domaćinstva;
3) ima trudnu ženu u porodičnom domaćinstvu;
4) duže boravi na području grada Beograda;
5) ima manje prihode po članu porodičnog domaćinstva.
VI Prijava na Javni poziv
Podnosilac prijave na Javni poziv za sebe i članove porodičnog domaćinstva dostavlja sledeću dokumentaciju: 
1)  uredno popunjen i potpisan obrazac Prijave (može se preuzeti u holu Gradske uprave grada Beograda, ul. 27. marta 43-45; poverenika gradskih opština, kao i na internet prezentaciji grada Beograda, u odeljku „Gradski oglasi, konkursi i tenderi“ i Komesarijata za izbeglice i migracije RS www.kirs.gov.rs); 
2) fotokopiju legitimacije interno raseljenog lica (obavezno za podnosioca prijave, a za ostale članove porodičnog domaćinstva ako su evidentirani kao interno raseljeno lice); 
3) fotokopiju lične karte, očitane lične karte ako je u pitanju biometrijska lična karta sa čipom, za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina; 
4) dokaz o stambenoj situaciji podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva – potvrda nadležnog poverenika za izbeglice da su lica evidentirana da borave u nekom od neformalnih kolektivnih centara na teritoriji grada Beograda; 
5) izjavu overenu kod javnog beležnika da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva: ne poseduju  nepokretnost u Republici Srbiji van teritorije AP Kosova i Metohije ili u drugoj državi, a kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje;  ne mogu da koriste nepokretnost koju poseduju na teritoriji AP Kosova i Metohije;  nisu zamenili, obnovili ili otuđili nepokretnost na teritoriji AP Kosova i Metohije, a kojom bi mogli da bezbedno reše svoje stambeno pitanje; da  nisu korisnici drugog programa za poboljšanje uslova stanovanja ili povratka kojim bi mogli ili su rešili svoje stambeno pitanje; da nisu u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa prodavcem predmetne nekretnine (može se preuzeti u holu Gradske uprave grada Beograda, ul. 27. marta 43-45; poverenika gradskih opština, kao i na internet prezentaciji grada Beograda, u odeljku „Gradski oglasi, konkursi i tenderi“ i Komesarijata za izbeglice i migracije RS www.kirs.gov.rs);
6) dokaz o prihodima: 
- Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva registrovane u Nacionalnoj službi za zapošljavanje; u slučaju da se radi o nezaposlenom članu porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošljavanje, potrebna je lična izjava overena kod javnog beležnika kojom se potvrđuje da je podnosilac nezaposlen i da nema prihode; 
- Uverenje o isplaćenoj naknadi iz Nacionalne službe za zapošljavanje ukoliko se ista ostvaruje;
- Potvrda poslodavca o visini primanja za mesec koji prethodi mesecu objavljivanja Javnog poziva – za zaposlene članove porodičnog domaćinstva ili lična izjava overena kod javnog beležnika da Podnosilac prijave, odnosno član njegovog porodičnog domaćinstva ostvaruje određene povremene prihode (sa navedenim iznosom privremenih mesečnih prihoda);
- ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu objavljivanja ovog javnog poziva ili
   ukoliko lice ne ostvaruje primanja po osnovu penzije – potvrda nadležne službe 
   ili lična izjava overena kod javnog beležnika da lice ne ostvaruje primanja po   
   osnovu penzije u Republici Srbiji i/ili drugoj državi; 
7) Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta od 15 do 26 godina - dokaz o školovanju (potvrda nadležne obrazovne inistitucije o školovanju), ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju - dokaze navedene u tački  6) ovog stava (dokazi o prihodima); 
8) dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju – Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišljenje inter-resorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;
9) dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju – Rešenje nadležne Komisije o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;
10) Dokaz o postojanju bolesti od većeg socio-medicinskog značaja (maligna oboljenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna oboljenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana oboljenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl.) – Lekarski nalaz ne stariji od godinu dana;
11) za jednoroditeljsku porodicu prilaže se:
- potvrda o smrti bračnog druga;
- rešenje   nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo; 
- izvod iz matične knjige rođenih za decu bez utvrđenog očinstva
- presuda o razvodu braka ili dokaz o poveravanju maloletnog deteta ili dece (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta, ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu podnosioca overenu kod nadležnog organa da se podnosilac neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelj ne učestvuje ili nedovoljno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, podnosilac nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;
12) Potvrdu nadležnog organa/organizacije za člana porodičnog domaćinstva koji je nastradao ili nestao u sukobima na prostorima AP Kosovo i Metohija;
13) Dokaz o registrovanom seoskom gazdinstvu (ukoliko je predložena seoska kuća sa okućnicom, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje registrovana kao seosko gazdinstvo);
14) Izjavu vlasnika seoske kuće, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje na koju se odnosi Pomoć, da je saglasan da istu otuđi u korist Podnosioca prijave (izjava mora biti overena kod javnog beležnika) (može se preuzeti u holu Gradske uprave grada Beograda, ul. 27. marta 43-45; poverenika gradskih opština, kao i na internet prezentaciji grada Beograda, u odeljku „Gradski oglasi, konkursi i tenderi“ i Komesarijata za izbeglice i migracije RS www.kirs.gov.rs); 
15) Dokaz o vlasništvu nad seoskom kućom, odnosno nad odgovarajućom nepokretnošću za stanovanje – list nepokretnosti ne stariji od mesec dana u kome je prodavac upisan kao vlasnik/držalac predmetne seoske kuće, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje ukoliko za istu nije izdata upotrebna dozvola i vlasnik zemljišta na kojem se ista nalazi i u kome su predmetna seoska kuća, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje i zemljište koji su predmet kupoprodaje upisani bez tereta (hipoteka ili neka druga vrsta opterećenja), odnosno u kome je seoska kuća, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje upisana kao:
- nepokretnost koja je preuzeta iz zemljišnih knjiga ili
- nepokretnost izgrađena pre donošenja propisa o izgradnji ili
- nepokretnost izgrađena sa građevinskom dozvolom ili
- nepokretnost upisana po Zakonu o ozakonjenju objekata; 
17) Potvrda nadležne poreske uprave o izmirenim poreskim obavezama od strane prodavca seoske kuće, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje a koje su nastale po osnovu prava svojine za predmetnu seosku kuću, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i zemljište koji su predmet kupoprodaje; 
18) Fotokopiju ili očitanu ličnu kartu prodavca seoske kuće, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje.

Komisija za izbor korisnika će u cilju izbora korisnika pomoći, pored gore navedene dokumentacije, po službenoj dužnosti pribaviti: - uverenje iz Republičkog geodetskog zavoda o tome da li na teritoriji Republike Srbije poseduju nepokretnost u svojini, za podnosioca Prijave i članove njegovog porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva; uverenje Odeljenja za lokalnu poresku administraciju o tome da li su Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva obveznici poreza na imovinu; izvode iz matične knjige rođenih za decu mlađu od 16. godina, kao i uverenje MUP-a o kretanju boravišta/prebivališta za Podnosioca prijave i sve članove porodičnog domaćinstva, uključujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva.
Dokaze za potrebe postupka izbora korisnika pomoći, u skladu sa članom 103. stav 1. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, broj 18/16) (u daljem tekstu: ZUP), pribaviće po službenoj dužnosti Komisija, osim ukoliko stranka u skladu sa članom 103. stav 3. ZUP-a izjavi da će u cilju efikasnijeg i ekonomičnijeg razmatranja svoje podnete prijave na Javni poziv, navedene dokaze, u fotokopiji, pribaviti sama, s tim da Komisija može od podnosioca prijave na Javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.

Dokazi iz stava 1. ovog dela podnose se u fotokopiji (fotokopije dokumenata nije potrebno overavati), s tim da Komisija može od podnosioca prijave na javni poziv tražiti originalna dokumenta na uvid.

Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog dela, Komisija za izbor korisnika može od podnosioca prijave tražiti i druge dokaze potrebne za postupanje po prijavi na Javni poziv.
VII Postupak izbora korisnika
Prijavu podnetu nakon isteka roka za podnošenje prijava iz Javnog poziva, Komisija neće razmatrati, već će istu tretirati kao neblagovremenu.
Prijavu u pogledu koje nisu ispunjeni uslovi iz dela III ovog Javnog poziva, Komisija ne boduje već će istu tretirati kao neosnovanu.
Ako prijava sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istoj, koja je nerazumljiva ili nepotpuna, podnosilac se pisanim putem poziva da uočene nedostatke otkloni u roku od 8 (osam) dana prijema poziva, uz upozorenje na posledice propuštanja.
Ukoliko, u datom roku, podnosilac Prijave ne otkloni nedostatke, Komisija će Prijavu tretirati kao nepotpunu, odnosno neurednu.
Prijavu u pogledu koje podnosilac u datom roku otkloni uočene nedostatke, Komisija smatra kao da je od početka bila uredna.
Prijavu koja ne sadrži formalni nedostatak ili u pogledu koje je postupljeno u skladu sa stavom 3. ovog dela Javnog poziva, Komisija razmatra i utvrđuje ispunjenost uslova iz dela III  ovog javnog poziva.
U pogledu prijava kod kojih su ispunjeni uslovi iz dela III ovog Javnog poziva Komisija vrši bodovanje, u skladu sa merilima propisanim u delu IV ovog Javnog poziva.
Ukoliko se na osnovu dokumentacije iz VI dela Javnog poziva utvrdi da je seoska kuća sa okućnicom, odnosno odgovarajuća nepokretnost za stanovanje kojom Podnosilac prijave konkuriše za Pomoć u svojini lica koje je u krvnom, adoptivnom ili tazbinskom srodstvu sa Podnosiocem prijave ili članom njegovog porodičnog domaćinstva koji je naveden u Prijavi, Komisija će takvu Prijavu tretirati kao neosnovanu.
Ukoliko član, odnosno članovi porodičnog domaćinstva Podnosioca prijave preminu do utvrđivanja Predloga liste korisnika za dodelu Pomoći (u daljem tekstu: Predlog liste), isti neće biti razmatrani, niti bodovani.  U slučaju da premine Podnosilac prijave, Komisija razmatra ostale članove bez obzira da li su interno raseljena lica.  Ukoliko do utvrđivanja Predloga liste Podnosilac prijave prijavi novorođenog člana, odnosno članove domaćinstva, Komisija iste razmatra i boduje. Prilikom utvrđivanja Predloga liste, Komisija uzima u obzir onaj broj članova domaćinstva koji je Podnosilac prijave naveo u prijavi na Javni poziv, osim kada su u pitanju preminuli ili novorođeni članovi.        
Ukoliko Podnosilac prijave do utvrđivanja Predloga liste, dostavi dokaze o tome da on ili neko od članova njegovog porodičnog domaćinstva boluje od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, odnosno ukoliko neko od njih, nakon podnošenja prijave na Javni poziv oboleli od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, Komisija  navedeno uzima u obzir prilikom razmatranja i bodovanja prijava. 
Za dokazivanje uslovnosti ponuđene nepokretnosti za život i stanovanje, kao i cene predmetne nepokretnosti, opis i mišljenje daje stručno lice iz Komisije.
Radi utvrđivanja količine i vrste građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje stručno lice iz Komisije vrši tehničku procenu objekata podnosilaca čije su prijave potpune i blagovremene, i koje su ispunile propisane uslove iz dela III Javnog poziva. Stručno lice Komisiji dostavlja pojedinačne izveštaje sa specifikacijom potrebnog građevinskog materijala.
U pogledu prijava koje ispunjavaju uslove vrši se dodatna provera podataka o licima navedenim u Prijavi i to u evidenciji trajnih rešenja Komesarijata za izbeglice i migracije.
Na osnovu broja bodova koje korisnik kao podnosilac prijave i članovi njegovog domaćinstva ostvare, Komisija utvrđuje Predlog liste.
Predlog liste se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Beograda, Gradskog poverenika za izbeglice, poverenika za izbeglice gradskih opština i zvaničnoj internet prezentaciji grada Beograda.
Na Predlog liste učesnici Javnog poziva mogu podneti prigovor Komisiji u roku od 15 dana od dana objavljivanja Predloga liste.
Odluku po prigovorima Komisija donosi u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.
Nakon odlučivanja po prigovorima, Komisija utvrđuje  Konačnu listu. Konačna lista se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Beograda, Gradskog poverenika za izbeglice, poverenika za izbeglice gradskih opština grada Beograda i zvaničnoj internet prezentaciji grada Beograda.
Na osnovu Konačne liste, Gradonačelnik grada Beograda donosi Odluku o izboru korisnika, koja se dostavlja licima na koja se Odluka odnosi.
Odluka o izboru korisnika pomoći je konačna.
Na osnovu Odluke gradonačelnika grada Beograda, grad Beograd, vlasnik predmetne nepokretnosti – seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje i Korisnik kojem je dodeljena Pomoć, zaključuju ugovor u pisanoj formi kojim se regulišu međusobna prava i obaveze potpisnika ugovora, a u skladu sa članom 7. stav 1. Ugovora sredstva se uplaćuju na tekući račun prodavca seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje.
Ugovorom iz prethodnog stava se regulišu međusobna prava i obaveze, kao i da izabrani Korisnik Pomoći seosku kuću sa okućnicom, odnosno odgovarajuću nepokretnost za stanovanje neće otuđiti najmanje pet (5) godina.
Izabrani korisnik i grad Beograd zaključuju Ugovor o dodeli građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju predmetne seoske kuće sa okućnicom, odnosno odgovarajuće nepokretnosti za stanovanje.
VIII Podnošenje prijava na Javni poziv
Zainteresovana lica podnose prijave na Javni poziv sa potrebnim dokazima Komisiji za izbor korisnika za dodelu pomoći.
Prijava na Javni poziv sa potrebnom dokumentacijom se može dostaviti lično u zatvorenoj koverti i ubaciti u za to obeleženu kutiju u holu Gradske uprave grada Beograda, ul. 27. marta 43-45 ili putem pošte na adresu: 
Sekretarijat za socijalnu zaštitu
 27. marta 43-45,
 11 000 Beograd
Sa napomenom: ,,Za javni poziv – Seoske kuće IRL – ne otvarati”, s pozivom na broj XIX-07-401.1-119/2020.
Rok za podnošenje prijave sa potrebnim dokazima je 3. jul 2020. godine.
Dodatne informacije u vezi Javnog poziva mogu se dobiti putem telefona 011/33-44-625, 011/330-9750.