Sekretarijat za privredu

Kraljice Marije 1/XVII
e-mail: privreda@beograd.gov.rs

Milinko Veličković, sekretar, 7157-369, faks: 3376-102
Radenko Durković, podsekretar, 7157-369

Prijem stranaka: radnim danima od 7.30 do 15.30 časova.

Sekretarijat za privredu obavlja poslove koji se odnose na:

  • donošenje programa i sprovođenje projekata ekonomskog razvoja grada;
  • unapređenje opšteg okvira za privređivanje i zapošljavanje, kao i za ravnomerniji razvoj grada;
  • pripremu i izradu programa mera za podsticanje razvoja privrednih subjekata radi stvaranja povoljnog privrednog ambijenta;
  • podsticanje osnivanja klastera, biznis inkubatora i drugih oblika udruživanja;
  • učestvovanje u donošenju i sprovođenju programa i projekata za podsticanje zapošljavanja;
  • podsticanje i staranje o razvoju turizma;
  • pripremanje programa razvoja turizma;
  • kategorizaciju grada Beograda kao turističkog mesta;
  • boravišnu taksu i praćenje prihoda od boravišne takse;
  • podsticanje razvoja i unapređenja ugostiteljstva, zanatstva i trgovine;
  • uređivanje radnog vremena ugostiteljskih, zanatskih i trgovinskih objekata, mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti, tehničke i druge uslove u ugostiteljskom objektu, koji se nalazi u stambenoj zgradi, kao i način obavljanja ugostiteljske delatnosti, u zavisnosti od načina usluživanja i vrste usluga koje se pretežno pružaju i druge uslove za njihov rad, kao i ostali povereni poslovi koji se odnose na lokalne turističke vodiče i kategorizaciju ugostiteljskih objekata domaće radinosti vrste kuća, apartman, soba i seosko turističko domaćinstvo;
  • poslovi koji se odnose na upotrebu imena grada u poslovnom imenu privrednih subjekata i udruženja, dodelu nagrada i priznanja iz oblasti preduzetništva i drugih privrednih oblasti;
  • sprovodi javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata;
  • obavlja i druge psolove iz delokruga Sekretarijata u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Sekretarijat obavlja i poslove koji se odnose na:

  • robne rezerve za teritoriju grada, utvrđivanje njihovog obima i strukture, pripremanje godišnjeg programa robnih rezervi, aktivnosti vezane za nabavku, smeštaj, čuvanje i obnavljanje robnih rezervi, zakup opreme, davanje na zajam roba iz robnih rezervi radi obnavljanja, intervencija iz robnih rezervi u slučaju poremećaja na tržištu, donacije i donacije van teritorije grada Beograda;
  • pripremanje predloga godišnjeg programa poslovanja, praćenje, analiza uslova poslovanja i izveštavanje za javna, javno komunalna preduzeća i ustanove, pripremanje akata o masi zarada za javna, javna komunalna preduzeća i ustanove, posebnih i pojedinačnih kolektivnih ugovora za javna preduzeća, pripremanje akata o saglasnosti na nivo cena komunalno-stambenih, saobraćajnih, urbanističkih i drugih usluga javnih preduzeća čiji je osnivač grad, kao i drugi poslovi vezani za cene u komunalnim i drugim delatnostima iz nadležnosti grada;
  • pripremu, izradu i donošenje godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta za teritoriju grada;
  • sprovođenje postupka javnog nadmetanja za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izradu akata o besplatnom korišćenju, zakupu po pravu prečeg zakupa i zakupu poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini;
  • izradu akata o raspodeli sredstava ostvarenih od naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta i zakupa poljoprivrednog zemljišta;
  • rešavanje u prvostepenom upravnom postupku o obavezi plaćanja i visini naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta;
  • pripremu i izradu programa mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike grada; pokretanje i sprovođenje postupaka za svaku vrstu i oblik podsticaja utvrđenih ovim programom; izradu akata o dodeli podsticajnih sredstava;
  • upravljanje vodnim objektima za uređenje vodotoka i zaštitu od poplava na vodama II reda i vodnim objektima za zaštitu od  erozije i bujica, koji su u javnoj svojini, na teritoriji Grada, u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni status voda i upravljanje vodnim objektima (priprema predlog Programa upravljanja vodnim objektima za uređenje vodotoka i zaštitu od poplava, erozije i bujica na vodama II reda na teritoriji Grada i predlog Operativnog plana za odbranu od poplava za vode II reda); 
  • postavljanje i uklanjanje objekata za deponovanje i separaciju rečnih agregata na vodnom zemljištu; 
  • izdavanje vodnih akata; 
  • davanje u zakup vodnog zemljišta u javnoj svojini za postavljanje plutajućih objekata; uređivanje i obezbeđivanje uslova i načina korišćenja mesta za postavljanje plutajućih objekata na delu obale i vodnog prostora, uključujući i izdavanje odobrenja za postavljanje plutajućih objekata; vršenje nadzora nad korišćenjem mesta za postavljanje plutajućih objekata i objekata za deponovanje i separaciju rečnih agregata; 
  • određivanje delova obale i vodnog prostora na kojima se mogu postavljati plutajući objekti i privezišta za čamce, mesta za raspremu brodova, plutajući objekti za snabdevanje gorivom, graditi hidrotehnički objekti, kao i pristani za ukrcavanje i iskrcavanje putnika, u skladu sa propisima kojima se uređuje plovidba i luke na unutrašnjim vodama.

Sekretarijat obavlja i nadzor nad radom pravnih lica osnovanih u oblasti privrede, poljoprivrede i vodoprivrede nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu kapitala, vrši i druge poslove državne uprave koje republika poveri gradu iz oblasti privrede, poljoprivrede i drugih oblasti iz delokruga sekretarijata.

ORGANIZACIONA STRUKTURA

1. Sektor za normativno-pravne poslove
2. Sektor za finansijske poslove
3. Sektor za turizam i ugostiteljstvo 
4. Sektor za razvoj privrede
5. Sektor za poljoprivredno zemljište
6. Sektor za razvoj poljoprivrede
7. Sektor za vodoprivredu.

  
  Korisni linkovi