петак, 17. фебруар 2017.

Пешачке зоне у Београду подижу квалитет живота људи

Један од највећих проблема у Београду била је непокривеност плановима детаљне регулације, на чему се последњих година инстистира јер је то начин да се гради плански и легално, рекао је данас главни урбаниста Милутин Фолић. Он је гостујући на Телевизији Студио Б подсетио да је само током протекле године усвојено 67 планова детаљне регулације.

– То је био предуслов да је данас већи део Београда, више од педесет процената, покривен планском документацијом, што значи да грађани легално могу да граде, а само издавање дозвола, које се ради електронским путем, убрзано је. Тако се смањује „дивља” градња,  пуни се буџет и надаље од тог новца улаже се у инфраструктуру – истакао је Фолић.

Он се осврнуо на проширење пешачке зоне у главном граду, а циљ је подизање квалитета живота у Београду, што је, уосталом, и тренд у свету где се центри претварају у „оазе за пешаке”, а градови се самим тим понашају друштвено и еколошки одговорно.  Осим већ познатих деоница које су у Београду претворене у пешачке зоне или које се тренутно раде, предстоји и повезивање са обалом – ново зеленило, тротоари и пасарела као уметничко и функционално дело, која ће повезивати Савско шеталиште и Калемегдан. 

– Спуштање на реке Београд чека деценијама, а уређење јавних површина биће атрактивно како за Београђане тако и за туристе. У овај посао укључени су најбоље архитекте и стручњаци и намера нам је да искористимо искуства других великих градова – навео је Фолић.

Да би центар био намењен пешацима и да би грађани користили највише јавни превоз за долазак до њега, радиће се на новим паркинг просторима, а предстоји и проширење бициклистичке мреже, којом је предвиђено нових 120 километара стазе. У току је надградња гараже на Обилићевом венцу, а до краја ове или почетком следеће године требало би да почне да се гради и гаража на Студентском тргу. Овај потоњи простор биће уређен као пешачки плато са спомеником Зорану Ђинђићу, прецизирао је Фолић. 

Говорећи о реконструкцији Трга Славија, Фолић је нагласио да је у току изградња фонтане, а да ће након тога кренути радови на самим саобраћајницама, Булевару ослобођења до Ветеринарског факултета и Рузвелтовој улици. 

– То је нешто што ће бити ове године рађено, а после тога ће се радити потез до Улице цара Душана, као и Улица кнеза Милоша, где ће дуж целе улице бити постављена подземна гаража са више од 400 паркинг места – рекао је Фолић.

Гужву у центру града смањиће и изградња тунела који треба да повеже Савски и Дунавски амфитеатар.

– Пројекат тунела који ће се налазити у наставку Старог савског моста кренуће са реализацијом следеће године. Очекујемо да овај тунел знатно растерети саобраћај у центру града, а наше процене су да то буде око 13 процената. Ако на то додамо и мрежу бициклистичких стаза, за које планирамо да буду 120 километара, и систем јавних бицикала и успемо да померимо коришћење бицикла у својству јавног градског превоза, које је сада мање од једног процента, на пет до десет процената, имаћемо смањено загађење у центру града за око 20 одсто – рекао је Фолић.

Он је најавио да ће бити расписан конкурс на основу којег ће се добити најбоље решење за реконструкцију Старог савског моста, као и да се очекује да радови почну 2018. године. 

– Предуслов је да се изграде шине преко Моста на Ади, јер мора да се повеже трамвајски саобраћај Новог Београда и старог дела града – рекао је градски урбаниста и додао да је у плану и изградња моста преко Аде Хује, што ће допринети да град буде саобраћајно функционалнији. 

Фолић је нагласио да су на Прокопу у току радови на завршетку приступних саобраћајница и град интензивно ради на томе да доведе партнера који ће изградити зграду железничке станице, док ће се у Блоку 42 градити нова аутобуска станица.