уторак, 21. фебруар 2017.

Санација пешачке стазе на Бранковом мосту

ЈП „Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда” закључила је данас уговор за санацију пешачке стазе на узводној конструкцији Бранковог моста. Вредност радова је 210 милиона динара, а комплетан посао извођач треба да заврши за девет месеци од дана увођења у посао. Осим радова, извођач ће имати обавезу и да усклади постојећи главни пројекат са Законом о планирању и изградњи.

– Као што је обећао градоначелник Синиша Мали, нисмо желели да нешто радимо стихијски, већ смо се бавили озбиљним и темељним анализама. Најпре ће бити урађено идејно решење како би се прибавили локацијски услови, а затим следи израда главне пројектне свеске за потребе добијања одобрења за извођење радова. Радови би требало да почну током лета. Бранков мост се неће затварати за саобраћај, већ ће извођач бити дужан да изради пројекат регулације који ће дефинисати одвијање саобраћаја у току извођења радова. Возачима ће свакако бити потребно стрпљење, јер ће се проточност моста смањити у појединим тренуцима, када ће бити неопходно затварање неке од саобраћајних трака – истакао је главни урбаниста Милутин Фолић.

Он је додао да је пре три године урађена детаљна анализа стања пешачке стазе и да је тада констатовано да су оштећења челичне конструкције и бетонских плоча доста тешка и да се ова оштећења не могу поправити уобичајеноим одржавањем, већ је неопходна израда пројекта за реконструкцију пешачке стазе на узводној страни моста.

– Пројектом је предвиђено да се замени 432 метра стазе са оградом, као и ивичњак између пешачке стазе и коловоза. Израдиће се потпуно нова пешачка стаза са конзолама и ивичњаком, док ће се ограда демонтирати, санирати и поново уградити, с тим што ће бити подигнута на одговарајућу висину од 1,2 метра због бициклиста који значајно користе Бранков мост и који су нам апсолутни приоритет – рекао је Фолић и додао да ће се сервисирати ревизиона колица, која се помоћу точкова померају дуж пешачке стазе и служе за одржавање спољних делова моста. Биће уграђено око 350 тона нових челичних конструкција, а сав челик и пратећи материјали који се буду уградили одговараће стандардима ЕУ.

Бранков мост је обновљен 1956. године на стубовима ранијег Моста краља Александра, који је срушен у Другом светском рату. Због развоја града на левој обали Саве, од 1974. до 1978. године изграђена је нова конструкција на низводној страни моста која је имала исту силуету и статички систем. На тај начин Београд је добио модеран мост са по три саобраћајне траке у сваком смеру, али је после скоро 40 година експлоатације дошло време за праву санацију узводне пешачке стазе.