utorak, 21. februar 2017.

Sanacija pešačke staze na Brankovom mostu

JP „Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda” zaključila je danas ugovor za sanaciju pešačke staze na uzvodnoj konstrukciji Brankovog mosta. Vrednost radova je 210 miliona dinara, a kompletan posao izvođač treba da završi za devet meseci od dana uvođenja u posao. Osim radova, izvođač će imati obavezu i da uskladi postojeći glavni projekat sa Zakonom o planiranju i izgradnji.

– Kao što je obećao gradonačelnik Siniša Mali, nismo želeli da nešto radimo stihijski, već smo se bavili ozbiljnim i temeljnim analizama. Najpre će biti urađeno idejno rešenje kako bi se pribavili lokacijski uslovi, a zatim sledi izrada glavne projektne sveske za potrebe dobijanja odobrenja za izvođenje radova. Radovi bi trebalo da počnu tokom leta. Brankov most se neće zatvarati za saobraćaj, već će izvođač biti dužan da izradi projekat regulacije koji će definisati odvijanje saobraćaja u toku izvođenja radova. Vozačima će svakako biti potrebno strpljenje, jer će se protočnost mosta smanjiti u pojedinim trenucima, kada će biti neophodno zatvaranje neke od saobraćajnih traka – istakao je glavni urbanista Milutin Folić.

On je dodao da je pre tri godine urađena detaljna analiza stanja pešačke staze i da je tada konstatovano da su oštećenja čelične konstrukcije i betonskih ploča dosta teška i da se ova oštećenja ne mogu popraviti uobičajenoim održavanjem, već je neophodna izrada projekta za rekonstrukciju pešačke staze na uzvodnoj strani mosta.

– Projektom je predviđeno da se zameni 432 metra staze sa ogradom, kao i ivičnjak između pešačke staze i kolovoza. Izradiće se potpuno nova pešačka staza sa konzolama i ivičnjakom, dok će se ograda demontirati, sanirati i ponovo ugraditi, s tim što će biti podignuta na odgovarajuću visinu od 1,2 metra zbog biciklista koji značajno koriste Brankov most i koji su nam apsolutni prioritet – rekao je Folić i dodao da će se servisirati reviziona kolica, koja se pomoću točkova pomeraju duž pešačke staze i služe za održavanje spoljnih delova mosta. Biće ugrađeno oko 350 tona novih čeličnih konstrukcija, a sav čelik i prateći materijali koji se budu ugradili odgovaraće standardima EU.

Brankov most je obnovljen 1956. godine na stubovima ranijeg Mosta kralja Aleksandra, koji je srušen u Drugom svetskom ratu. Zbog razvoja grada na levoj obali Save, od 1974. do 1978. godine izgrađena je nova konstrukcija na nizvodnoj strani mosta koja je imala istu siluetu i statički sistem. Na taj način Beograd je dobio moderan most sa po tri saobraćajne trake u svakom smeru, ali je posle skoro 40 godina eksploatacije došlo vreme za pravu sanaciju uzvodne pešačke staze.