понедељак, 3. јул 2017.

Синиша Мали: Мастер план саобраћајне инфраструктуре основа за развој Београда

Градоначелник Београда Синиша Мали представио је данас у Скупштини града мастер план саобраћајне инфраструктуре Београда – смарт план 2021/2027/2033. Како је прецизирао, на овом документу радило се годину и по дана и он дефинише приоритете, активности и кораке који ће се предузети у годинама које долазе, као и правце развоја саобраћаја у Београду. 

У сачињавању мастер плана граду је помогла консултантска кућа „WSP”, која је сличне послове радила за велики број градова у свету, додао је Мали.

– Послу се први пут пришло на озбиљан начин, што је на првом месту подразумевало бројање путника, оптимизацију линија јавног градског превоза, пројекцију тренда раста становништва и дефинисање зона које ће се брже или спорије развијати у Београду. На основу обимне анализе и базе скупљених података дат је и предлог даљег развоја саобраћајне инфраструктуре – казао је Мали.

Градоначелник је подвукао да тај развој иде у три основна правца – развој „БГ воза”, прве две линије метроа и инвестиције у путну инфраструктуру.
„Бг воз” тренутно има једну линију од Батајнице до Вуковог споменика и одатле надаље до Овче, а тренутно се ради реконструкција пруге и мреже за нову линију од Вуковог споменика до Ресника. Следећи корак је повезивање Аеродрома „Никола Тесла” и Сурчина са Новим Београдом, а потом остаје још једна линија – од Макишког поља, кроз тунел Макиш–Раковица па до Карабурме, истакао је Мали.

– Уз нове композиције, повећање услуга и нове станице, „БГ воз” ће бити лаки шински систем који ће моћи да задовољи потребе грађана. План је такав да се користи постојећа инфраструктура, која за релативно мало новца може да пружи највише – истакао је Мали.  

Градоначелник је навео да би прва линија метроа требало да иде од Макишког поља, преко центра града, до Миријева, укупне дужине 22 километра, а друга од Земуна, преко Старог града, до Устаничке улице, дужине 19,8 километара. 

– Те две линије, у комбинацији са „Бг возом”, али и са обновљеним трамвајским системом, дају нам интегрисани шински систем саобраћаја – рекао је Мали. 

Кад је реч о трећем правцу развоја, он подразумева завршетак Обилазнице око Београда, Спољне магистралне тангенте и Унутрашњег магистралног прстена. Градоначелник је прецизирао да се у оквиру тога налазе следеће инвестиције: изградња моста преко Аде Хује и тунела кроз Топчидер, како би се у додатну функцију ставио и Мост на Ади, затим тунел кроз центар града и проширење и реконструкција моста преко Саве, који ће бити знатно већег капацитета и који је први у плану да се ради, јер се у том сегменту најдаље и отишло. 

О свему овом изјасниће се Скупштина Београда, а градоначелник је закључио да овај план представља стратегију и визију развоја саобраћајног система у наредном периоду. Он је захвалио свима коју су учествовали у овом великом пројекту и нарочито нагласио да је ово основа за развој града у целости. 

– Капитални пројекти ће се на овај начин повезати и обезбедити равномеран, стабилан и квалитетан развој града у наредном периоду – рекао је Мали.

Презентацију су одржали и представници тима консултантске куће „WSP” и чланови Комисије за смарт план Ерол Тен, Станко Кантар и Горан Радуловић. Учесници су се сложили да је Београд на прекретници да постане светска метропола, посебно имајући на уму да се граде велики инвестициони пројекти, те је отуда неопходно улагати и растеретити саобраћај у главном граду. Брз, ефикасан и безбедан саобраћај предуслов је уређеног и развијеног града.

Презентацији мастер плана саобраћајне инфраструктуре Београда присуствовали су председник Скупштине града Никола Никодијевић, заменик градоначелника Андреја Младеновић, главни урбаниста Милутин Фолић, те чланови Градског већа и представници Градске управе и јавних комуналних предузећа.