ponedeljak, 3. jul 2017.

Siniša Mali: Master plan saobraćajne infrastrukture osnova za razvoj Beograda

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali predstavio je danas u Skupštini grada master plan saobraćajne infrastrukture Beograda – smart plan 2021/2027/2033. Kako je precizirao, na ovom dokumentu radilo se godinu i po dana i on definiše prioritete, aktivnosti i korake koji će se preduzeti u godinama koje dolaze, kao i pravce razvoja saobraćaja u Beogradu. 

U sačinjavanju master plana gradu je pomogla konsultantska kuća „WSP”, koja je slične poslove radila za veliki broj gradova u svetu, dodao je Mali.

– Poslu se prvi put prišlo na ozbiljan način, što je na prvom mestu podrazumevalo brojanje putnika, optimizaciju linija javnog gradskog prevoza, projekciju trenda rasta stanovništva i definisanje zona koje će se brže ili sporije razvijati u Beogradu. Na osnovu obimne analize i baze skupljenih podataka dat je i predlog daljeg razvoja saobraćajne infrastrukture – kazao je Mali.

Gradonačelnik je podvukao da taj razvoj ide u tri osnovna pravca – razvoj „BG voza”, prve dve linije metroa i investicije u putnu infrastrukturu.
„Bg voz” trenutno ima jednu liniju od Batajnice do Vukovog spomenika i odatle nadalje do Ovče, a trenutno se radi rekonstrukcija pruge i mreže za novu liniju od Vukovog spomenika do Resnika. Sledeći korak je povezivanje Aerodroma „Nikola Tesla” i Surčina sa Novim Beogradom, a potom ostaje još jedna linija – od Makiškog polja, kroz tunel Makiš–Rakovica pa do Karaburme, istakao je Mali.

– Uz nove kompozicije, povećanje usluga i nove stanice, „BG voz” će biti laki šinski sistem koji će moći da zadovolji potrebe građana. Plan je takav da se koristi postojeća infrastruktura, koja za relativno malo novca može da pruži najviše – istakao je Mali.  

Gradonačelnik je naveo da bi prva linija metroa trebalo da ide od Makiškog polja, preko centra grada, do Mirijeva, ukupne dužine 22 kilometra, a druga od Zemuna, preko Starog grada, do Ustaničke ulice, dužine 19,8 kilometara. 

– Te dve linije, u kombinaciji sa „Bg vozom”, ali i sa obnovljenim tramvajskim sistemom, daju nam integrisani šinski sistem saobraćaja – rekao je Mali. 

Kad je reč o trećem pravcu razvoja, on podrazumeva završetak Obilaznice oko Beograda, Spoljne magistralne tangente i Unutrašnjeg magistralnog prstena. Gradonačelnik je precizirao da se u okviru toga nalaze sledeće investicije: izgradnja mosta preko Ade Huje i tunela kroz Topčider, kako bi se u dodatnu funkciju stavio i Most na Adi, zatim tunel kroz centar grada i proširenje i rekonstrukcija mosta preko Save, koji će biti znatno većeg kapaciteta i koji je prvi u planu da se radi, jer se u tom segmentu najdalje i otišlo. 

O svemu ovom izjasniće se Skupština Beograda, a gradonačelnik je zaključio da ovaj plan predstavlja strategiju i viziju razvoja saobraćajnog sistema u narednom periodu. On je zahvalio svima koju su učestvovali u ovom velikom projektu i naročito naglasio da je ovo osnova za razvoj grada u celosti. 

– Kapitalni projekti će se na ovaj način povezati i obezbediti ravnomeran, stabilan i kvalitetan razvoj grada u narednom periodu – rekao je Mali.

Prezentaciju su održali i predstavnici tima konsultantske kuće „WSP” i članovi Komisije za smart plan Erol Ten, Stanko Kantar i Goran Radulović. Učesnici su se složili da je Beograd na prekretnici da postane svetska metropola, posebno imajući na umu da se grade veliki investicioni projekti, te je otuda neophodno ulagati i rasteretiti saobraćaj u glavnom gradu. Brz, efikasan i bezbedan saobraćaj preduslov je uređenog i razvijenog grada.

Prezentaciji master plana saobraćajne infrastrukture Beograda prisustvovali su predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević, zamenik gradonačelnika Andreja Mladenović, glavni urbanista Milutin Folić, te članovi Gradskog veća i predstavnici Gradske uprave i javnih komunalnih preduzeća.