уторак, 26. септембар 2017.

Стабилан курс омогућио конверзију дела кредита из евра у динаре

На данашњој седници градски одборници су усвојили информацију о реализацији кредита Европске банке за обнову и развој за набавку аутобуса за потребе ЈКП ГСП „Београд“ и даљим активностима везаним за реализацију овог уговора.

Помоћник градоначелника Београда Борко Милосављевић подсетио је да је на претходној седници усвојен анекс три овог уговора и додао да је сада реч о конверзији дела од 15 милиона евра из стране у домаћу валуту. 

– То је резултат анализе и бенефита који настају оваквом конверзијом јер је успостављена макроекономска стабилизација, усклађене су монетрана и фискална политика, стабилан курс домаће валуте и кретање инфлације у оквиру циљане стопе. Све су то параметри да можемо да од ЕБРД добијемо знатно повољније услове и због тога смо и одлучили на конверзију дела износа од 15 милиона евра – објаснио је Милосављевић.

Информација се тиче усклађивања техничких детаља и померања рокова на крај децембра, како би се средства успешно реализовала.

Градски одборници усвојили су и одлуку о измени одлуке о локалним административним таксама, као и о утврђивању закупнина за пословни простор на коме је носилац права јавне својине Град Београд, као и о мрежи основних школа у Београду. 

Донет је и мастер план развоја саобраћајне инфраструктуре Београда – смарт план из 2017. године. Мастер план саобраћајне инфраструктуре Београда представља студијско-аналитички документ којим се валоризују и редефинишу приоритетни пројекти саобраћајне инфраструктуре и фазности реализације, као и опште мере унапређења ефикасности саобраћајних система и омогућавање одрживог развоја града. Овај документ важан је учесник у студијама оправданаости београдског метроа, значајног ширења мреже Бг воза, модела реструктурирања ГСП-а, ширења пешачке зоне, студија мреже бициклистичких стаза и друго. Смарт план помаже да се раздвоји битно од небитног и да се начини значајан искорак у реално стратешко сагледавање саобраћаја у функцији расположивих финансијских средстава. У оквиру јавног превоза дефинисан је концепт мреже и иницијална фазност две линије београдског метроа, као и четири линије Бг воза, а потврђени су и приоритети раније планираних инвестиција у унутраши магистрални полупрстен и спољну магистралну тангенту.