utorak, 26. septembar 2017.

Stabilan kurs omogućio konverziju dela kredita iz evra u dinare

Na današnjoj sednici gradski odbornici su usvojili informaciju o realizaciji kredita Evropske banke za obnovu i razvoj za nabavku autobusa za potrebe JKP GSP „Beograd“ i daljim aktivnostima vezanim za realizaciju ovog ugovora.

Pomoćnik gradonačelnika Beograda Borko Milosavljević podsetio je da je na prethodnoj sednici usvojen aneks tri ovog ugovora i dodao da je sada reč o konverziji dela od 15 miliona evra iz strane u domaću valutu. 

– To je rezultat analize i benefita koji nastaju ovakvom konverzijom jer je uspostavljena makroekonomska stabilizacija, usklađene su monetrana i fiskalna politika, stabilan kurs domaće valute i kretanje inflacije u okviru ciljane stope. Sve su to parametri da možemo da od EBRD dobijemo znatno povoljnije uslove i zbog toga smo i odlučili na konverziju dela iznosa od 15 miliona evra – objasnio je Milosavljević.

Informacija se tiče usklađivanja tehničkih detalja i pomeranja rokova na kraj decembra, kako bi se sredstva uspešno realizovala.

Gradski odbornici usvojili su i odluku o izmeni odluke o lokalnim administrativnim taksama, kao i o utvrđivanju zakupnina za poslovni prostor na kome je nosilac prava javne svojine Grad Beograd, kao i o mreži osnovnih škola u Beogradu. 

Donet je i master plan razvoja saobraćajne infrastrukture Beograda – smart plan iz 2017. godine. Master plan saobraćajne infrastrukture Beograda predstavlja studijsko-analitički dokument kojim se valorizuju i redefinišu prioritetni projekti saobraćajne infrastrukture i faznosti realizacije, kao i opšte mere unapređenja efikasnosti saobraćajnih sistema i omogućavanje održivog razvoja grada. Ovaj dokument važan je učesnik u studijama opravdanaosti beogradskog metroa, značajnog širenja mreže Bg voza, modela restrukturiranja GSP-a, širenja pešačke zone, studija mreže biciklističkih staza i drugo. Smart plan pomaže da se razdvoji bitno od nebitnog i da se načini značajan iskorak u realno strateško sagledavanje saobraćaja u funkciji raspoloživih finansijskih sredstava. U okviru javnog prevoza definisan je koncept mreže i inicijalna faznost dve linije beogradskog metroa, kao i četiri linije Bg voza, a potvrđeni su i prioriteti ranije planiranih investicija u unutraši magistralni poluprsten i spoljnu magistralnu tangentu.