четвртак, 18. март 2021.

Весић најавио проширење линија БГ воза, набавку нових композиција, реконструкцију и изградњу нових пруга

Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је данас да је у Москви разговарао о пројекту проширења линија БГ воза, које треба да повежу приградске општине и буде компатибилне са изградњом метроа у Београду.

Гостујући у Београдској хроници, Весић је подсетио да ће метро у Београду почети да се гради у новембру, да ће прва линија бити завршена до 2028. године, а другa до 2030. године.

– Истовремено, са изградњом метроа желимо да проширимо линије БГ воза. У првој фази хоћемо да набавимо 39 композиција и реконструишемо више од 200 километара шина, те да изградимо око 80 километара шина – најавио је заменик градоначелника. 

Он је подсетио да БГ воз саобраћа од Овче до Батајнице и од Београда до Младеновца и Лазаревца.

– Желимо да БГ возом повежемо Земун са Сурчином, будућим националним стадионом и Аеродромом „Никола Тесла”, а након тога да се повежу Београд и Обреновац, те да се ураде дупли колосеци према Лазаревцу и Младеновцу. Циљ је да та места, укључујући Сопот и Барајево, буду повезана брзим возовима у шпицу на 15 минута, а ван шпица на пола сата. У граду ће тај такт бити на 10 минута у шпицу и ван њега на 20 минута – најавио Весић.

На тај начин ћемо омогућити да се све наше приградске општине потпуно интегришу са градом, истакао је заменик градоначелника.

– Тада ће њени становници моћи без проблема да раде у центру града или обратно. То ће омогућити другачији развој града, јер ће се све више људи насељавати у местима где функционише приградска железница, што је случај и у Москви. На тај начин ћемо растеретити и град – указао је Весић.

Најавио је да ће до 2030. године у Београду доминантан бити шински систем саобраћаја, као основни подсистем јавног превоза.

– Имаћемо две линије метроа и осим Гроцке, БГ возом ће бити повезане све приградске општине. Поред тога, предвиђено је и проширење трамвајске мреже за око 100 километара, укључујући линије на левој обали Дунава и Бежанији – најавио је Весић.

Београд до 2030. године, како је истакао, више неће имати аутобусе на дизел-гориво.

– Предвиђено је да сви аутобуси јавног градског превоза буду електрични или хибридни, или да се крећу на природни гас. То значи да ће 2030. године превоз у Београду бити организован по свим еколошким стандардима – истакао је Весић, подсетивши да је Париз такав задатак себи задао до 2025. године.