petak, 9. decembar 2016.

Priznanja edukatorima u borbi proti vršnjačkog nasilja

Zamenik šefa Kancelarije za mlade i saradnju sa udruženjima Nikola Rajičić uručio je danas na završnoj konferenciji edukativnih kampanja pod zajedničkim imenom „Bezbednost mladih u školama” sertifikate i zahvalnice učesnicima. Sertifikate je dobilo 311 srednjoškolaca koji su uspešno završili trening za vršnjačke edukatore,  a zahvalnice 35 srednjih škola koje su učestvovale u edukativnim kampanjama „Ili voziš ili piješ”, „Ne govoru mržnje” i  „Rodna ravnopravnost”.

Pozdravljajući okupljene, Rajičić je istakao da je ova kampanja realizovana zajedno sa partnerskim organizacijama. 

– Kancelarija za mlade i saradnju sa udruženjima veoma je zadovoljna odzivom mladih u srednjim školama jer se prijavilo četiri puta više mladih. Iškolovali smo tri puta više vršnjačkih edukatora, i veoma sam ponosan na to da su mladi svesni svoje uloge u društvu – naglasio je Rajičić.

Nikola Rajičić je napomenuo da je cilj ovakvih i sličnih kampanja koje kancelarija redovno podržava da mladi poštuju ljudska prava, a ne da ona budu samo stvar Povelje o ljudskim pravima.

– Ova konferencija se organizuje uoči Međunarodnog dana ljudskih prava, 10. decembra, i mi kao kancelarija svakodnevno se trudimo da edukacijom mlade naučimo da poštuju ljudska prava – rekao je Rajičić.

U toku 2016. godine Kancelarija za mlade i saradnju sa udruženjima sprovela je i podržala niz edukativnih radionica i društveno odgovornih kampanja, između ostalih izdvojila je oko milion dinara za organizovanje tri kampanje čija se realizacija zasniva na principu vršnjačke edukacije.
U okviru kampanja „Ili voziš ili piješ”, „Ne govoru mržnje” i „Rodna ravnopravnost”, 311 srednjoškolaca iz 35 beogradskih srednjih škola steklo je praktična znanja i veštine koje su kasnije samostalno realizovali kroz vršnjačke edukacije u svojim školama, na kojima je učestvovalo oko 1.800 srednjoškolaca.

Zbog velikog interesovanja mladih održano je tri puta više vršnjačkih edukacija od planiranih (116 od planiranih 30), na kojima je učestvovalo isto toliko više mladih od planiranih (1.800 mladih od planiranih 600).

U toku realizacije ove tri kampanje podeljeno je 600 edukativnih brošura i 15.000 flajera.