ponedeljak, 18. decembar 2017.

Milutin Folić: Završavaju se projekti kojima se podiže kvalitet života u prestonici

Točak investicija koji smo pokrenuli 2015, ove godine smo dodatno osnažili i rezultati postaju sve očigledniji. Jedan za drugim završavaju se veliki infrastrukturni projekti, privatne investicije, ali i važni projekti uređenja grada, istakao je Milutin Folić danas u Beogradskoj zadruzi i najavio na koji način će se Beograd razvijati u budućnosti.

– Postavili smo osnov za razvoj grada usvajanjem dva najvažnija strateška dokumenta, a to su Strategije razvoja grada i Generalni urbanistički plan.  Kroz ova dva dokumenta postavljene su glavne smernice daljeg urbanog razvoja, a to je izmeštanje industrijskih zona iz centra grada, čime se na tim prostorima omogućuje izgradnja gusto naseljenih stambeno-poslovnih kompleksa i na taj način grad izgrađuje unutar svojih prirodnih granica uz racionalno korišćenje postojeće infrastrukture. Zatim, spuštanje Beograda na reke gde koristimo najveći prirodni potencijal naše prestonice.  Do kraja sledeće godine biće uklonjena pruga koja decenijama odvaja Palilulu, Dorćol, Kalemegdan, Kosančićev i Savski venac od priobalja i tada ćemo konačno moći da kažemo da se Beograd spustio na reke. Treći osnovni strateški cilj je okretanje ekološki prihvatljivoj hijerarhiji u saobraćaju kojom prioritet dajemo pešacima, biciklistima i javnom gradskom prevozu, a ne kao što je to do sada bila praksa – automobilu – rekao je gradski urbanista.

Prema njegovim rečima, kako bi se grad rasteretio nepotrebnog tranzitnog saobraćaja, u izgradnji su tri prstenaste saobraćajnice oko grada, a u planu je i izgradnja dva mosta i dva tunela. Obilaznica, odnosno spoljni prsten oko grada je u završnoj fazi; Srednji prsten, takozvani SMT, nakon otvaranja Pupinovog mosta i njegovog nastvka do Pančevačkog puta ove godine dobio je novi Bulevar heroja sa Košara, koji je povezao Most na Adi sa Tošinim bunarom, a naredne godine dobiće nastavak ka Rakovici.  Unutrašnji magistralni poluprsten biće započet Topčiderskim tunelom.  Usvojen je projekat za transformaciju Starog tramvajskog mosta, koji će dobiti još po dve saobraćajne trake u svakom smeru, kao i nove pešačke i biciklističke staze.  U nastavku ovog mosta u pripremi je izgradnja tunela, koji će povezati savski i dunavski amfiteatar čime će tranzitni saobraćaj u centru grada biti smanjen za čak 11,5 odsto.  U planu je i novi most preko Ade Huje, koji će značajno rasteretiti stari Pančevački most.  

– Da bi se ovo ostvarilo, usvojeno je 180 planova detaljne regulacije, što je četiri puta više nego u istom prethodnom periodu, čime je grad sa 33 došao do 60 odsto teritorije pokrivene planovima. Rezultat toga je preporod građevinske industrije koja je od Beograda napravila grad kranova i obezbedila sredstva za ulaganje u infrastrukturu i uređenje grada, koji tako postaje atraktivniji za nove investicije i, što je najvažnije, bolje mesto za život. Realizacijom projekta IME „Identitet – Mobilnost – Ekologija” ojačali smo identitet grada promovišući urbanu mobilnost i uvođenje ekološke svesti.  U sklopu realizacije ovog projekta uveli smo knjigu standarda prema kojoj se danas postavljaju kiosci, stajališta, info-table, bašte lokala, završili prvu fazu  proširenja pešačkih zona proširivši ih za čak 20.000 metara kvadratnih, uradili smo novih 20 kilometara biciklističkih staza od planiranih 120 kilometara kroz potprojekat ,,Beograd biciklom”, urađeni su i uređuju se veliki trgovi, parkovi, fasade, priobalje i druge javne površine – kazao je Milutin Folić.

On je rekao da su, između ostalog, uređeni Cvetni trg, Slavija, Obilićev venac sa okolnim ulicama, pešačka zona Zemuna, Park Ušće, Sava promenada, ali i čitav niz manjih i većih urbanih džepova: skver Mome Kapora, skver kod Stare Hercegovine, plato Milana Mladenovića, Devojački park, okolina Kalenić pijace, i mnogi drugi gradski javni prostori. Sve ove aktivnosti su usmerene ka jednom opštem cilju – podizanju kvaliteta života u Beogradu.