četvrtak, 21. februar 2019.

Otvoren 41. Međunarodni sajam turizma na Beogradskom sajmu

U Beogradu je tokom 2018. godine zabeležen porast broja noćenja za 14 odsto, a broja turista za 13 odsto. U pomenutom periodu imali smo 2.400.000 noćenja i 1.140.000 turista. Trend rasta je i dalje aktuelan i veoma je bitno da tako bude i u budućnosti, rekao je gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić na otvaranju 41. Međunarodnog sajma turizma na Beogradskom sajmu. 

Sajam je zvanično otvorio ministar trgovine, turizma i telekomunikacija i potpredsednik Vlade Srbije Rasim Ljajić, a zemlja partner ovogdišnjeg sajma je Bugarska. 

Događaju su prisustvovali pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, sekretar za privredu Milinko Veličković, v.d. direktora Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović, direktorka Beogradskog sajma Danka Selić, kao i ministarka turizma Bugarske Nikolina Angelkova. 

Radojičić je izrazio zadovoljstvo da kao gradonačelnik Beograda pozdravi prisutne, gostima poželi dobrodošlicu i prijatan boravak, a izlagačima i posetiocima mnogo uspeha. On je istakao da je ovogodišnji sajam sa 930 izlagača iz 38 zemalja sjajna prilika za promociju i unapređenje turizma u našem gradu.

– Želeo bih posebno da pozdravim naše partnere iz Bugarske, sa kojima ćemo moći dodatno da unapredimo sve vidove turističke saradnje. Turistički potencijali Beograda i Sofije idu uzlaznom putanjom, što je veliki podstrek za dalji razvoj ove privredne grane u obe zemlje. Beograd zaokuplja sve veću pažnju turista iz Evrope i sveta. Tokom prethodnih meseci o našem gradu pisalo se u veoma važnim medijima, poput „Gardijana” i magazina „Travel weekly”, gde je Beograd naveden kao atraktivna destinacija koju bi trebalo posetiti. Na nedavno održanom Sajmu turizma u Tel Avivu, Beograd je, uz Rim, Prag i Barselonu, proglašen za jednu od najpopularnijih destinacija za izraelske turiste – podsetio je Radojičić. 

On je napomenuo da je ulaganje u infrastrukturu ujedno i ulaganje u turizam, jer, kako je rekao, sve što uložimo u izgled naših parkova i trgova, nesumnjivo će se vratiti povećanjem prihoda od turizma. 

– Egzistencija oko 10 odsto naših sugrađana direktno zavisi od turizma, što je brojka koju ne smemo da zanemarimo. Ne bi trebalo zaboraviti ni gondolu, koju će Grad Beograd graditi zajedno sa resornim ministarstvom i Skijalištima Srbije. U pitanju je projekat koji će predstavljati novu turističku atrakciju našeg grada i biti moderno prevozno sredstvo. Gondola će značajno izmeniti izgled Beograda, povezivaće Kalemegdan i Ušće. Tokom tekuće godine biće završeno i pristanište za turističke brodove u Zemunu, što će biti još jedan doprinos razvoju turizma Beograda, ali i opštine Zemun – dodao je gradonačelnik. 

Prema njegovim rečima, ukoliko svaki gost Beograd napusti zadovoljan, na dobrom smo putu kada je ova privredna grana u pitanju. 

– Moramo nastaviti da razvijamo turizam u klasičnom, ali i u digitalnom smislu razvojem aplikacija koje pomažu turistima da bolje upoznaju naš grad. Država nastavlja da radi na strateškim projektima i sigurno je da će dalji razvoj aerodroma i domaćeg avio-prevoznika, uz povećanje broja letova, dati dodatni podsticaj razvoju turizma u Srbiji i Beogradu. Poput stranih, važni su nam i domaći turisti, kao i ravnopravan razvoj svih beogradskih opština, koje takođe imaju šta da ponude kada je turizam u pitanju  – zaključio je Radojičić. 

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić rekao je da su rezultati koje Srbija postiže iz godine u godinu odlični, kao i da su postignuti zahvaljujući velikom radu ogromnog broja ljudi.

– Sajam turizma je prilika da zahvalimo svima koji doprinose razvoju ove privredne grane u Srbiji, ali i organizaciji manifestacije poput 41. Međunarodnog sajma turizma. U prethodnoj godini smo po prvi put imali izjednačen broj domaćih i stranih turista. Srbija je po porastu broja stranih turista na šestom mestu u Evropi, što je do pre nekoliko godina bilo nezamislivo. Prvi put smo prešli magičnu granicu od milijardu i 500 miliona dolara deviznog priliva od turizma, a sve rezultate smo postigli dve godine ranije nego što je bilo predviđeno Strategijom razvoja turizma u Srbiji – rekao je Ljajić.