subota, 2. maj 2020.

Radojičić: Javni prevoz kreće 8. maja i propisano je oko 20 pravila o ponašanju putnika

Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić je rekao da će gradski prevoz u Beogradu ponovo početi da funkcioniše 8. maja i odvijaće se po fazama, od kojih prva podrazumeva da će se prevoziti isključivo zaposleni, a propisano je ukupno oko 20 pravila o ponašanju putnika.

On je istakao da je sva pravila dao Gradski zavod za javno zdravlje, te da će se osim nošenja zaštitine opreme poštovati i socijalna distanca, zbog čega će se ulaziti na jedna vrata, i to po principu jedan po jedan.

– U vozilu će biti redar koji će kontrolisati da li građani poštuju propisana pravila i voditi računa o broju putnika, te kontrolom „bus plus” kartice proveravati da li je reč o zaposlenim licima ili ne. Na duplim sedištima moći da sedi samo po jedna osoba, a mesta će biti označena nalepnicama koje će biti i na podu vozila, ali biće označena i mesta za stajanje i kretanje putnika kroz vozilo – rekao je Radojičić za Tanjug.

On je naglasio da će broj putnika u jednom vozilu zavisiti od veličine samog vozila, ali da će ih otprilike biti upola manje nego pre epidemije.

– Kako bi se građanima olakšalo da drže distancu i pridržavaju se propisanih mera, označavanje se ne vrši samo u autobusima, već i na beogradskim stajalištima, gde se mogu videti iscrtane crvene tačke. Važno je da dok čekaju autobus, građani stoje na rastojanju od metar i po, a ne blizu jedni drugih, kao što je ranije bio slučaj – precizirao je gradonačelnik.

Radojičić je istakao da su dezinfekcija i čistoća vozila u gradskom prevozu izuzetno značajni, te da će se sa time nastaviti i ubuduće.

– Grad Beograd daje svoj doprinos na taj način što će primenjivati mere koje preporučuju epidemiolozi i odgovorna lica, ali i svaki pojedinac mora dati svoj doprinos tako što će prilikom korišćenja gradskog prevoza poštovati propisana pravila ponašanja. Ponovno uspostavljanje i organizovanje prevoza podrazumeva četiri faze, od kojih će u prvoj prevoz moći da koriste isključivo zaposleni. Kako se budu aktivirale određene privredne grane, tako će broj ljudi koji se vozi biti sve veći – rekao je Radojičić i dodao da će u drugoj fazi prevoz moći da koriste đaci i studenti, u trećoj nezaposleni, turisti i druga lica, a u četvrtoj i sugrađani stariji od 65 godina.

Naveo je da je u situaciji kada se ceo svet bori sa virusom korona, gradski prevoz izazov za sve velike gradove, ne samo za Beograd, te dodao da veruje da će se dobrom organizacijom i ličnom odgovornošću maksimalno smanjiti rizik od širenja infekcije.

– Bilo je teško kada su se zbog virusa korona uvodile zabrane, ali je još teže kada se one ukidaju i kada počinjemo da funkcionišemo na drugačiji način nego što je to bilo pre epidemije. Sa restriktivne, prelazimo na politiku lične odgovornosti, u kojoj je vrlo važno da svaki pojedinac bude svestan rizka koji postoje i na svoj način pruži doprinos da se s jedne strane ne razboli, a s druge da se epidemija ne širi – zaključio je gradonačelnik Beograda.