četvrtak, 18. maj 2023.

Šapić: Cilj novog sistema naplate prevoza je pojeftinjenje i unapređenje, a ne represija bilo koje vrste

Kontrolori „Kentkarta” više nisu ovlašćena lica, već su to jedino „Beli” koji će kao službena lica obavljati kontrolu karata za javni prevoz, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić. Tim povodom je apelovao na građane da prijave policiji ako ih bilo ko uznemirava i ako im bilo ko, osim „Belih”, traži kartu.

On je izjavio da očekuje da će do kraja nedelje na svim stajalištima gradskog prevoza biti istaknuti informativni plakati o novom sistemu javnog prevoza „Beograd plus”, a kako je rekao, u autobusima već postoje LED ekrani koji će znatno doprineti da građani budu bolje informisani o novom sistemu naplate.

– Sve je dosta pojednostavljeno jer postoje samo četiri forme od 90 minuta, A1 (jedan dan), A7 (sedam dana) i A30 (mesec dana), kao i jedan jedinstveni broj 9011 za poruke. Cena karte koja se kupuje SMS porukom biće skuplja za oko tri dinara jer je to cena mobilnih operatera – rekao je prvi čovek srpske prestonice za „Beogradsku hroniku” i dodao da u prvim danima primene novog sistema neće biti nikakve represije niti kontrole.

Svi građani koji imaju sredstva na dosadašnjim karticama mogu da odu u jednu od deset poslovnica i da novac iskoriste da kupe kartu koju žele. Sve povlašćene kategorije ostaju, ali po sniženoj ceni od hiljadu dinara koja će biti jedinstvena za svih trinaest kategorija, istakao je gradonačelnik. Novina je i godišnja karta za povlašćene kategorije i ona iznosi jedanaest hiljada dinara.

Za osnovce i srednjoškolce prevoz je potpuno besplatan, i to je još jedan ustupak, jer su do sada srednjoškolci morali da plaćaju. Deca koja pohađaju srednju školu od septembra će dobiti personalizovane karte za prevoz na kojoj će biti naznačena završna godina školovanja.

Gradonačelnik se osvrnuo i na pojedine medije koji su prenosili napise sa društvenih mreža o tome na koji način se sistem može prevariti, osuđujući ovakve postupke medija.

– Može da se ukrade iz samoposluge, može da se opljačka banka, sve može da se prevari, ali kada propagirate kako neko da ukrade, postavlja se pitanje da li uopšte zavređujete poziciju na kojoj se nalazite – da komunicirate s javnošću. Ali, nismo ni mi baš toliko naivni. Kada se plaća prevoz SMS-om, stiže povratna poruka sa jedinstvenim brojem koji zapravo predstavlja kontrolni broj i ako „Beli” posumnja, uvek može da pošalje kontrolnu poruku. Ukoliko se ne pojavi na telefonu onog koji je platio kartu, reč je o falsifikatu. Važno je da ljudi znaju da prevare ovakvog tipa više nisu prekršaji, već krivično delo s mogućom kaznom do tri godine zatvora. Ukoliko neko hoće za pedeset dinara da rizikuje da dobije krivičnu prijavu koju ćemo podneti protiv njega, on nek izvoli – rekao je gradonačelnik.  

Proširenje Višnjičke ulice od presudnog je značaja za žitelje ovog dela grada, naveo je Šapić, i precizirao da će sa svake strane biti po dve trake, plus jedna autonomna za javni prevoz. Trenutno jesu gužve, ali se radi brže od predviđenih rokova, naveo je gradonačelnik. Ipak, kada bude bila završena rekonstrukcija, život ljudi na Karaburmi, u Višnjičkoj banji, Višnjici, i uopšte u tom delu Zvezdare i Palilule neće više biti isti.

– Žao mi je zbog gužvi, ali mislim da će ovo biti jedna od najboljih stvari koje radimo poslednjih meseci – ocenio je Šapić.

Za sve besplatne projekte i programe ima novca, koji je predviđen u budžetu Grada, jer je u fokusu rada socijalna politika, briga i pomoć građanima i bezbednost dece, zaključio je gradonačelnik.