nedelja, 31. mart 2024.
Šapić: Ako hoćemo uređen grad, onda moramo i da se borimo za njega, a ja ću to raditi dokle god budem imao priliku da vodim Beograd
Radimo na kupovini više od 300 autobusa, sto novih tramvaja, kao i na potpisivanju ugovora sa privatnicima u okviru kojih ćemo ih usloviti da kupe nove autobuse. Očekujem da u sledećih godinu i po do dve imamo novih 700 vozila i sto novih tramvaja. To više nije isti javni prevoz, a podsetiću i da smo pre nešto više od godinu dana već kupili 150 novih vozila, rekao je predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić gostujući na TV Informer.
– U ovom momentu radimo osam vrtića, a podsetiću da su i oni besplatni. Privatnike koje mi finansiramo takođe smo uključili u sistem kako bismo ih izjednačili da svi imaju iste uslove i kako bismo podstakli ulaganje privatnog sektora i u tu oblast. Želimo da ove godine napravimo korak napred i da ne dajemo samo besplatne udžbenike već i da u sledećoj godini roditeljima dajemo novac u vrednosti udžbenika, pa čak i više od toga. To znači da će roditelji kupiti tri-četiri nova udžbenika, neki udžbenici će biti nasleđeni ili razmenjeni, dok će ostatak novca roditelji iskoristiti u septembru za polazak dece u školu, kupovinu ranca, trenerke, jakne, patika... Mislim da će to biti ozbiljna socijalna mera za sve beogradske porodice, jer kada dođe septembar, nema ko nije socijalno ugrožen. Ako neko ima, na primer, troje dece, može da računa na oko 450 evra u septembru, tako da će moći da se kupe udžbenici, ali i da se paralelno taj novac iskoristi za druge potrebe – rekao je Šapić, naglasivši činjenicu da je prošle godine zbog racionalnog ponašanja u gradskom budžetu pronađeno 100 miliona evra, koji su uloženi u razne socijalne programe.
On je podsetio da će se ponovo deliti karte za besplatni ulazak na beogradske bazene, te da je prošle godine odziv po beogradskim opštinama bio rekordan, čime se pospešuje zdrav razvoj celog društva.
– Penzionerima smo obezbedili karte za doživotni besplatni prevoz, tako da sada ne moraju svake godine da daju 500 dinara za obnovu karte, skoro duplo smo pojeftinili karte za javni prevoz, što nastavljamo da radimo i ubuduće. Biće i krupnih infrastrukturnih projekata s obzirom na to da očekujemo početak realizacije „malog metroa”, odnosno izgradnju novog savskog mosta i tunela kojim će se povezati pravac od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana. To će izmeniti saobraćajnu sliku grada jer će se za manje od deset minuta stizati iz jednog do drugog najudaljenijeg dela grada – rekao je Šapić.
Projektom EKSPO biće promenjen ne samo Beograd već i Srbija, istakao je Šapić.
– Pravimo od aerodroma do centra grada novu prugu koja će prolaziti kroz Novi Beograd i Zemun. Radiće se novi sportski objekti, akva-centar i praktično novi grad između Surčina i Novog Beograda. Doći će nam čitav svet i to je prilika da se realizuju mnogi infrastrukturni projekti širom Srbije – rekao je Šapić.
Jedan od takvih projekata je i izgradnja metroa, koji ovog puta, posle višedecenijskog obećavanja, zaista počinje da se gradi, naglašava Šapić.
– Na Makišu su zaista ogromni radovi. Čekamo mašinu koju smo naručili pre godinu i po dana, zahvaljujući kojoj će vrlo brzo početi gradnja tunela. Uradili smo eksproprijaciju skoro cele prve linije. Počeće da se grade stanice, tako da će ljudi u sledećih nekoliko meseci zaista videti radove. Podsetiću, 2027–2028. godine biće završena prva linija, 2030. godine druga. Način na koji se Beograd menja je neverovatan i nastavićemo da radimo za dobrobit svih – rekao je Šapić.
Tu su i nove komunalno-bezbednosne stanice, njih 102, od kojih su neke već završene, poput one na Novom Beogradu i u nekim prigradskim opštinama, rekao je predsednik Privremenog organa.
– Ove stanice će biti povezane sa svim osnovnim i srednjim školama, što će olakšati rad samoj policiji, koja je pod pritiskom usled nedostatka ljudstva. Uvešćemo dodatni video-nadzor i obezbediti posebnu službu koja će patrolirati oko škole i po kraju, voditi računa o komunalnom redu i imati direktnu komunikaciju sa policijom. Na taj način bezbednost ćemo podići na viši nivo – rekao je Šapić, naglasivši da se Beograd smatra jednim od najbezbednijih gradova u svetu.
Govoreći o uklanjanju splavova, Šapić je istakao da ih je danas za uklanjanje ostalo manje od 15.
– Krenuli smo sa 77 splavova koji treba da se uklone. U celom tom procesu imao sam protiv sebe čitavu jednu „duboku državu”, naravno nezvaničnu. Reč je o dubokim sistemima i mislim da su mnogi shvatili da ću radije ostati bez svoje pozicije nego odustati od stvari u koje verujem. Beograđani zaslužuju uređene obale sa kojih mogu i da vide svoje reke, baš kao i građani Budimpešte, Beča i drugih gradova koji imaju svoje obale. Vrlo smo blizu tome da potpuno očistimo Savsko šetalište, gde će ostati 28 propisanih objekata koji će poštovati postavljena pravila. Uložićemo dodatni novac i od njega napraviti jedno od najlepših šetališta u ovom delu Evrope, nakon čega ćemo krenuti i na Dunavsko šetalište, od Brankovog mosta do Ušća, i omogućiti da se Kalemegdan vidi i sa te obale. Ja od toga odustati neću, baš kao što neću odustati ni od odbrane ljudi koji rade svoj posao, poput „belih” koji se sukobljavaju sa onima koji ne žele da plate čak ni duplo jeftiniju kartu za javni prevoz u odnosu na raniji period. Ako hoćemo da imamo uređen grad, onda moramo i da se borimo za njega, a ja ću to raditi dokle god budem imao priliku da vodim Beograd – rekao je Šapić.
Šapić je istakao da svoju prednost u odnosu na druge kandidate vidi u 14 godina dugom radu u lokalnoj politici, počevši od rada u kabinetu gradonačelnika, preko desetogodišnjeg vođenja opštine Novi Beograd do mesta gradonačelnika Beograda na kojem je skoro dve godine.